Waarom het starten van een Webshop belangrijker is dan ooit

Klanten hebben online winkelen omarmd en zullen in 2021 voor 861,12 miljard dollar online besteden bij Amerikaanse retailers, een stijging van 44% ten opzichte van 2020. Hoewel de overstap naar online verkopen en winkelen werd versneld door de pandemie, is het consumentengedrag nu veranderd en is er geen weg meer terug.

In een onderzoek uitgevoerd door Wakefield Research voor Future of Retail rapport, zeggen consumenten dat ze gemiddeld 43% van hun maandelijkse retail-aankopen online doen. Online winkelen is vooral populair onder ouders en mensen die in stedelijke gebieden wonen, die zeggen dat ze nu ongeveer de helft van hun aankopen online doen. En detailhandelaren spelen in op hun behoeften. Bijna drie van de vier detailhandelaren zeggen dat het online omzetten of uitbreiden van hun activiteiten de grootste uitdaging van de pandemie was, maar het is een uitdaging die zij domineerden. Maar liefst 88% van de 500 ondervraagde winkeleigenaars of -managers verkoopt zijn producten nu online.

Percentage consumenten dat online winkelt

Als u wilt profiteren van deze trend, lees dan verder voor details over belangrijke aspecten van het starten van een online tak van een detailhandel, dienstverlenend bedrijf, of restaurant.

Wat is eCommerce?

eCommerce verwijst naar het proces van het kopen en verkopen van goederen en diensten online, hoewel in de afgelopen jaren, en nog meer tijdens de pandemie, de winkelervaring is uitgebreid dan dat. Detailhandelaren met een fysieke locatie kunnen bijvoorbeeld eCommerce integreren door klanten de mogelijkheid te bieden online te browsen en te kopen en in de winkel af te halen. Restaurants zagen ook een boom in online bestellingen die waarschijnlijk zal aanhouden. Achtentachtig procent van de restaurants zegt te overwegen over te schakelen op uitsluitend digitale menu’s. Bijna de helft van de restauranthouders of -managers die al digitale menu’s aanbieden met behulp van URL- of QR-codes, zijn van plan hiermee door te gaan, waarbij 47% van dat segment zegt “zeer waarschijnlijk” de fysieke menu’s volledig te zullen vervangen door digitale menu’s.

Naast de mogelijkheid voor retailers en restaurants om bestaande klanten beter te bedienen door het winkelen en doorbladeren van menu’s voor hen gemakkelijker te maken, kan een online winkel bedrijven in staat stellen om totaal nieuwe doelgroepen te vinden – degenen die misschien nooit hun fysieke locatie zullen betreden. Onafhankelijke detailhandelaren, kleine bedrijven en grote bedrijven kunnen allemaal profiteren van de integratie van eCommerce in hun bedrijfsstrategie.

Zoals elke digitale technologie, is eCommerce snel blijven vooruitgaan. Vanaf de jaren 1990, eCommerce begon te richten op een consumentenmarkt en online retailers begonnen op te duiken. Nu kan bijna elke bedrijfseigenaar of ondernemer een eCommerce platform gebruiken om een online winkel te openen in enkele minuten.

Voordelen van online verkopen


“De vooruitgang die we in 2020 zagen, zal alleen maar doorgaan na de pandemie” “De veranderingen zijn geen manier om er gewoon doorheen te komen – ze zijn permanent en herdefiniëren hoe een zinvolle retail-ervaring eruit kan zien,”

Veel detailhandelaren experimenteren met verschillende manieren om hun bedrijf te runnen, of het nu gaat om het uitproberen van groothandel of een nieuwe productlijn, of om zich te verdiepen in een geheel andere bedrijfstak. En online gaan maakt die weddenschappen succesvoller. Van de detailhandelaren die online verkopen, is nu gemiddeld 58% van hun inkomsten afkomstig van online verkoop. Van de ondervraagde detailhandelaren zegt één op de zes al zijn inkomsten uit online verkoop te halen, en 36% zegt dat het zeer waarschijnlijk is dat ze in 2021 en daarna alleen nog maar online zullen verkopen.

Hier zijn een paar voordelen van het runnen van een WEBSHOP:

24/7 winkelen: Op de meeste eCommerce websites kunnen shoppers op elk moment van de dag of nacht producten bekijken en koopbeslissingen nemen. Dit maakt winkelen gemakkelijker voor klanten, en dat soort toegankelijkheid is een enorm concurrentievoordeel. Als ondernemer kunt u hierdoor ook verkopen binnenhalen terwijl u iets anders aan het doen bent (zelfs terwijl u slaapt).


Klanten ontmoeten waar ze zijn: Het hebben van een online winkel geeft je meer kanalen om met klanten in contact te komen. Integreer met sociale media en laat mensen winkelen vanuit hun feed, help klanten om u te vinden in Google-zoekopdrachten en aankopen te doen zodra ze daar klaar voor zijn, en stuur nieuwsbrieven naar klanten met producten die ze nodig hebben op basis van hun aankoopgeschiedenis.
Verruimde reikwijdte: Een fysieke winkel is beperkt tot het verkopen aan klanten die in de buurt zijn. Veel eCommerce websites breiden bedrijven uit naar mensen over het hele land of over de hele wereld, waardoor hun klantenbestand en potentiële inkomsten enorm worden uitgebreid. Online verkopen biedt ook de mogelijkheid om de voorraad uit te breiden of te vergroten – het aantal items dat een bedrijf online kan verkopen hoeft niet op dezelfde manier beperkt te zijn als een fysieke winkel, wat een overweging kan zijn om de cashflow te vergroten.

Duidelijkheid over de aankoop-funnel: Momenteel is het bijna onmogelijk om bij te houden hoe vaak een klant naar een fysieke winkel komt om rond te kijken voordat hij een aankoopbeslissing neemt.

Een online winkel kan echter wel elke klik van een klant volgen, wat waardevolle inzichten in het aankoopproces oplevert en de weg vrijmaakt voor marketingmogelijkheden (zoals e-mails over achtergelaten winkelwagentjes) om klanten die twijfelen over een aankoop, aan te sporen tot aankoop.

Niet langer online winkel vs. fysieke winkel

Fysieke winkels mogen niet tegenover eCommerce worden geplaatst, waardoor bedrijven het gevoel krijgen dat ze het ene kanaal boven het andere moeten verkiezen. Omni-channel brengt deze kanalen samen, creëert een naadloze ervaring voor klanten door hen te laten kiezen hoe ze met een retailer willen omgaan en geeft retailers meer opties om relaties met klanten op te bouwen.

“We zien dat online ervaringen minder een vervanging zijn van in-person interacties, maar meer een aanvulling daarop,”

Het hebben van beide opties voldoet aan de behoeften van een bredere klantenbasis. De meeste retailers hebben zowel klanten die liever alles online bestellen als anderen die liever iets persoonlijk zien voordat ze kopen. Dan zijn er ook nog klanten die geen voorkeur hebben. Toch willen ze beide opties, zodat ze kunnen winkelen volgens hun eigen schema.

Als retailers uitbreiden naar online kanalen, hebben ze de mogelijkheid om de online en offline ervaring te verbinden, wat resulteert in een hogere omzet, terugkerende klanten, en de mogelijkheid om klanten de ervaring te bieden die ze willen, waar ze het willen.

Hoe begint u een online winkel?

Om te beginnen met online verkopen, moet u een eCommerce website of online bestelpagina maken, een lijst van producten maken, betalingen opzetten en uw online bedrijfsvoering opzetten (zoals orderverwerking, verzending, omzetbelasting, en meer). DesignBridge.nl heeft alles wat u nodig heeft voor eCommerce, zodat u snel en eenvoudig aan de slag kunt.

Accepteer veilige betalingen

U wilt direct online betalingen veilig kunnen accepteren, zodat er zo min mogelijk wrijving is voor de klant. Kunt u alle belangrijke kaarten accepteren en stortingen zo snel als de volgende werkdag ontvangen.

Houd uw inventaris synchroon

“Investeer de tijd om uw bedrijf te digitaliseren door uw inventaris te catalogiseren in een digitaal systeem (met foto’s van hoge kwaliteit van elk item),” “Het is een investering vooraf, maar het stelt je in staat om op verschillende platforms te verkopen.” Als je eenmaal klaar bent om online te gaan, wil je er zeker van zijn dat je voorraad synchroon loopt over de kanalen, zodat je niet per ongeluk artikelen verkoopt die niet op voorraad zijn. Automatisch online en in-person bestellingen, artikelen en inventaris te synchroniseren. Voorkom oververkoop van voorraad tussen meerdere locaties, en volg eenvoudig fulfillment en verzending.

Denk na over uw eCommerce behoeften

Denk na over wat voor soort functies u nodig heeft voor de fase waarin uw bedrijf zich momenteel bevindt, en waar u de komende jaren wilt zijn. U kunt kiezen uit plannen die worden geleverd met steeds meer geavanceerde functies, zoals een real-time verzendkosten calculator, geïntegreerde verzendetiketten, verlaten winkelwagen e-mails voor klanten, cadeau-opties, het aansluiten van een eigen domein, analyses en inzichten, en nog veel meer. Naarmate uw bedrijf groeit en meer behoeften heeft, zijn er meer robuuste plannen om aan die behoeften te voldoen.

Uw Webshop aanpassen

U wilt een website maken die uw merk weerspiegelt en zinvol is voor uw bedrijf, of u nu een detailhandelaar, restauranthouder, professionele dienstverlener of een multi-hyphenate bent. De online winkel bouwer biedt flexibele ontwerpen om de ideale lay-out voor uw bedrijf te creëren. U kunt kiezen uit kleuren, lettertypen en lay-out elementen die het meest zinvol zijn voor de detailhandel, restaurants en diensten. De ontwerpen zijn ook geoptimaliseerd voor mobiele weergave, aangezien veel online winkelen wordt uitgevoerd op de telefoons van consumenten.

Strategie verschuiven naar alle verkoopkanalen

Met een omni-channelstrategie voor een bedrijf creëert u een naadloze winkelervaring voor klanten, of dat nu op hun mobiele apparaat of computer is, of in persoon. Een online winkel biedt ook mogelijkheden voor omni-channelmarketing, zodat u uw bedrijf via meerdere kanalen kunt promoten en shoppers meer manieren en keuzes hebt om u te vinden en bij u te kopen. Dit is de toekomst van de handel. Zelfs als u tijdens de pandemie nog niet begonnen bent met online verkopen, is het nog niet te laat om ermee te beginnen.

Uw bedrijf online brengen hoeft niet alles of niets te zijn. “Gewoon ergens beginnen stelt je in staat om op nieuwe manieren te verkopen nu de aankoopreis van klanten minder rechtlijnig is geworden,” zegt Karande. “Het gaat erom uit te zoeken wat werkt voor je bedrijf en wat het voor jou makkelijker maakt om in de toekomst in nieuwe kanalen te verkopen.”


Wist u dat de wereldwijde verkoop van e-commerce naar verwachting zal groeien tot 4 biljoen dollar in 2020? E-commerce retailers behaalden in 2016 alleen al in de VS 322,17 miljard dollar aan verkoopopbrengsten. We delen 8 voordelen van e-commerce winkels in dit artikel en nemen op hoe beoefenaars die zowel een winkelpand in hun kantoor als een online winkel hebben, hun klantenkring en omzet kunnen uitbreiden.

De voordelen van e-commerce zijn niet altijd duidelijk wanneer u een succesvol klein bedrijf runt en uw producten op kantoor verkoopt. Er zijn echter een aantal grote voordelen aan het toevoegen van een online winkel aan uw website.

WEBSHOP elementen

  1. Uw producten zijn 24/7 beschikbaar
    Terwijl het hebben van producten in uw kantoor kan helpen om uw klanten een idee te geven van wat u aanbeveelt, zal de mogelijkheid om online van u te kopen de deur openen naar meer verkoop. Ze hoeven niet meer naar uw kantoor te rijden om hun product op te halen of die last-minute benodigdheden te bestellen, ze kunnen het aan hun deur laten leveren!
  2. Bereik een nieuw publiek met zoekmachine zichtbaarheid
    Naast de branding en relaties die u in uw kantoor creëert, zal het toevoegen van een online winkel het verkeer naar uw website via zoekmachines verhogen. Wanneer potentiële klanten zoeken naar een product dat u aanbiedt, zullen deze resultaten verschijnen in hun zoekopdrachten.
  3. Verlaag de kosten van uw detailhandel
    Met een online aanwezigheid, kunt u meten hoe populair items zijn en alleen dragen een bepaald aantal producten in uw kantoor. U zult ook in staat zijn om uw product selectie uit te breiden met weinig overhead kosten. U hoeft geen extra personeel, reclame en marketing zijn minder duur, en je zult niet te nemen kostbaar onroerend goed in uw kantoor.
  4. Creëer doelgerichte communicatie rond verkoop
    Door een duidelijk voorbeeld te hebben van welke producten uw klanten kopen, kunt u zich via communicatie en marketing richten op hun interesses. U kunt deze informatie ook gebruiken voor het plannen van verkopen, aanbiedingen en kortingen op producten en diensten. Houd deze informatie allemaal online, zodat deze gesprekken niet in kostbare kantoortijd snijden tijdens de afspraak van de klant.
  5. Laat uw beste producten zien
    Wanneer u bewezen producten heeft, zoals het beste hondenvoer op de markt of brillen waarvan u weet dat uw klanten ze geweldig zullen vinden, kunt u ze vooraan en in het midden van uw online winkel laten zien, zodat uw klanten ze gemakkelijker kunnen vinden. U weet dat andere klanten hebben gekocht hetzelfde product en waren blij met hen, zodat u weet dat deze producten zal waarschijnlijk profiteren andere klanten ook.

Genereer meer inkomsten door de verkoop van producten vanaf uw webshop
(AAN DE SLAG MET EEN ONLINE WINKEL)

  1. Zet de klantervaring voort
    Hoewel veel klanten zullen reizen om een specifiek product bij hun leverancier te kopen, zal het hen de kans geven om een goede service te blijven ontvangen via uw online winkel de klantervaring verdiepen en een betere band met uw merk creëren.
  2. Probeer voordat je koopt
    Aangezien veel zakenmensen een eigen winkel hebben, heeft u een enorm voordeel bij het runnen van zowel een winkelpui in persoon als online. U kunt ook productmonsters op kantoor aanbieden en klanten de mogelijkheid bieden online of in de winkel te bestellen wanneer het hen uitkomt. U zult merkbekendheid opbouwen en meer verkoop stimuleren als de klant geniet van het monster dat u hem hebt gegeven. Dit is ook een geweldige manier om feedback te krijgen over het productaanbod.
  3. Vergroot de naamsbekendheid
    Merkbekendheid is de mate van bekendheid die consumenten hebben met een bepaald merk. Dit omvat de naam, het logo, de jingle, of andere bepalende kenmerken die het publiek associeert met een merk. Klanten doen eerst online onderzoek, of ze nu online of in de winkel kopen. Een online aanwezigheid helpt ervoor te zorgen dat potentiële klanten uw productinformatie vinden en in staat zijn om te vergelijken. Wanneer ze online een product zoeken, wilt u bij de eerste resultaten staan.

Bent u geïnteresseerd in het verkopen van uw producten op uw webshop? Verkoop overal en altijd, en zie uw bedrijf groeien met ons Online Store platform. Geef uw klanten het gemak van het kopen van uw producten online en in persoon. Online Store is een e-commerce platform dat helpt om gemakkelijk een gedurfde, eenvoudig te gebruiken online winkel te creëren en overal online te beginnen verkopen.

Het is ideaal voor uw kleine en middelgrote bedrijf en kan naadloos worden geïntegreerd met uw bestaande website. Met Online Store kunt u uw producten organiseren, uw winkelpui aanpassen, betalingen met creditcards accepteren en bestellingen volgen en beantwoorden.

Hieronder ligt ik toe waarom deze vorm van Webshops beter is voor alle kleine tot middelgrote ondernemingen.

  1. Het gemak
    Het grootste voordeel van online retail is het gemak voor de consument. De meeste mensen hebben een druk leven, en als ze iets moeten kopen, kiezen ze er meestal voor om dat via het internet te doen, in plaats van naar een fysieke winkel te gaan. Het bespaart hen tijd, moeite en zelfs geld. Simpel gezegd, het is veel handiger voor hen om het vanuit hun eigen huis te doen dan in een winkel.

Dat is waarschijnlijk het onderliggende succes van bedrijven als Amazon en Alibaba. Kleinere bedrijven hopen zelden zulke hoogten te bereiken, maar het is altijd de moeite waard om de grote bedrijven na te volgen. Om al deze redenen moet u altijd kiezen voor e-commerce in plaats van traditionele detailhandel.

  1. Kosteneffectief
    Ja, vandaag de dag winkelen mensen graag meer online dan offline, wat inherent meer business betekent voor bedrijven die zich bezighouden met e-commerce, maar online retail is ook meer kosteneffectief voor het bedrijf.

Het hebben van een online bedrijf is gemakkelijker te beheren en betaalbaarder dan het hebben van een fysieke winkel. Naast het feit dat het eenvoudig is op te zetten, kunnen online winkels meer winst opleveren.

Met dit alles in het achterhoofd is het niet verwonderlijk dat online verkopen kosteneffectiever is dan offline.

  1. Een grotere markt
    Een klein bedrijf kan niet hopen de wereldmarkt te bereiken door traditionele fysieke winkels te hebben. Dat kan echter wel via het internet. Een aanzienlijk aantal mensen over de hele wereld heeft toegang tot internet, en velen van hen winkelen op websites. U kunt zich met uw online winkel dus richten op deze hele grote wereldmarkt.

Bovendien zal de markt alleen maar groter worden, nu onontwikkelde landen steeds geavanceerder worden waardoor steeds meer consumenten toegang krijgen tot internet.

  1. Diversiteit van producten
    Als uw bedrijf zich bezighoudt met een breed scala aan producten en diensten, zal het veel gemakkelijker voor u zijn om dat allemaal op uw site aan te bieden. Offline kan het wel, maar na een tijdje is er niet genoeg fysieke ruimte meer voor al die producten die u aanbiedt. Online is the sky’s the limit.
  2. Je kunt 24/7 open zijn voor zaken
    Uiteindelijk mogen we niet vergeten dat een online winkel de klok rond kan werken. Terwijl u rust, zijn bezoekers aan het browsen en bij u aan het kopen. Dat kan niet bij een gewone fysieke winkel, die ‘s nachts niet veel winkelend publiek trekt.

Klaar om de volgende stap te zetten in de groei van uw eCommerce bedrijf? Ontdek hoe