8 Voordelen van uw eigen Webshop en Bol & Shopify niet de beste keuze

Shopify is een populair e-commerce platform dat het gemakkelijk maakt om een online winkel te creëren. Hoe populair het platform ook is, het is misschien niet de beste keuze voor het starten van uw e-commerce bedrijf.

Voordelen van het bezitten van uw eigen Webshop

De kosten van gemak

Het enige wat echt nodig is, is 1 verkoper die een namaakproduct goedkoper maakt om de “top-seller” positie, weg te kapen. Erger nog, als zij beweren dat u de na-aper bent en het voor elkaar krijgen om uw winkel te sluiten. Is er niets wat u er aan kunt doen.

Dit is te wijten aan het feit dat klanten , die deze populaire verkoopkanalen gebruiken op zoek zijn naar de laagste prijs. En niet naar producten van uw merk. Wanneer prijzen de allesbepalende factor zijn in het zakendoen, is het uiterst moeilijk om klantenloyaliteit te ontwikkelen.

Zaken doen gaat over mensen en met hen in contact komen.

Zonder een directe band met uw klanten is het bijna onmogelijk om langdurige relaties op te bouwen.

Bij bedrijven als Amazon en Booking.com bijvoorbeeld zijn de klanten die u in de loop der jaren verwerft. Technisch gezien niet eens van u. In plaats daarvan zijn het de klanten van de marktplaatsen die je gebruikt. Dezelfde bedrijven die u nu helpen winst te maken, kunnen u in de toekomst klanten afnemen. Door hun eigen lijnproducten te maken of uw account zonder voorafgaande kennisgeving te sluiten. Het lijkt misschien oneerlijk, maar het is volkomen in hun recht om dit te doen.

Het is bijna onmogelijk om een loyale klantenkring op te bouwen op Amazon. Omdat je als verkoper niet eens toegang hebt tot de e-mailadressen van je klanten of de browsegeschiedenis van voor de aankoop. Voor de voordelen van het kunnen aanbieden van je producten en het krijgen van blootstelling aan een breed publiek, geef je veel op.

Je bedrijf mag dan wel goederen verkopen, maar op deze prijsgedreven marktplaatsen wordt je bedrijf een handelsartikel op zich.

Een wrede ironische wending, inderdaad.

Zonder klanteninformatie om in de feedback loop van uw bedrijf te injecteren. Blijven er voor kleine bedrijven weinig opties over om op een duurzame manier te groeien.

Dus, hoe kunt u voorkomen dat uw bedrijf wordt gereduceerd tot handelswaar – een nummer op een scherm?

Voordat ik verder ga, wil ik één ding duidelijk maken; Ik ben hier niet om je te vertellen dat je alle aanbiedingen van marktplaatsen zoals Amazon moet verwijderen. En ik zeg niet dat deze bedrijven slecht zijn – er zijn voordelen voor beide kanten. Maar naarmate de tijd verstrijkt en je bedrijf groeit, kunnen deze voordelen beginnen af te nemen.

Als je al verkoopt via verkoopkanalen van derden, weet je waarschijnlijk waar ik het over heb. Het enige wat ik wil zeggen is dat als je je inkomsten nog niet hebt gediversifieerd. Of belangrijker nog, als je nog geen storefront hebt opgezet dat is verbonden met je website. Een direct verkoopkanaal – het tijd is om het te overwegen.

Het bezitten van uw eigen Webshop heeft acht belangrijke voordelen:

  1. Directe, gepersonaliseerde communicatie met uw klanten
  2. Verbeterde klantenbinding en klantenbehoud
  3. Volledige toegang tot klanteninformatie (e-mail, browse-/aankoopgeschiedenis)
  4. Snellere oplossing van geschillen
  5. Geoptimaliseerde bedrijfsbeslissingen, bedrijfsvoering, producten en diensten
  6. Behoud 100% van uw verkoopopbrengsten (in plaats van deze te delen met derden)
  7. Weerbaarheid tegen copycat bedrijven en producten
  8. Volledige bedrijfsautonomie (u bepaalt de regels)

Legt u al uw eieren in één mand? Bent u echt eigenaar van en controle over uw bedrijfsactiviteiten? Dit zijn enkele vragen om te overwegen.

Waarom?

Als u nog steeds twijfelt over het opzetten van een directe verkoopkanaal voor uw bedrijf. Smeek ik u om uzelf af te vragen waarom u doet wat u doet. Wat is de basis voor uw drive als ondernemer? Laat me een gokje wagen:

Je bent je eigen bedrijf begonnen omdat je je wilde losmaken van een overheersend systeem van regels om je passie te volgen.

Je bent ondernemer geworden om je eigen lot in handen te hebben en om na vele jaren met trots terug te kunnen kijken. En te kunnen zeggen: “Ik heb iets groots kunnen opbouwen – uit het niets.”

Dus voordat u weer teruggaat naar uw dagelijkse sleur? Neem even de tijd om een stap terug te doen en te beoordelen of uw bedrijf de juiste fundamenten legt. Een direct verkoopkanaal zal het succes van uw bedrijf niet garanderen, maar het zal uw kansen zeker vergroten.

In dit leesartikel zullen we uitleggen waarom u uw online winkel niet met Shopify moet beginnen. En welk platform u in plaats daarvan moet gebruiken.

8 Redenen waarom Shopify niet meer de beste keuze is om een webshop te beginnen

Als u zich klaarmaakt om uw tenen in de e-commerce wateren te dompelen. Zijn er een paar dingen om in gedachten te houden als het gaat om Shopify. Hieronder vindt u zes redenen waarom Shopify niet uw eerste keuze zou moeten zijn voor uw online winkel.

Door de video heen worden heelveel tips gegeven

Shopify

Vendor Lock-In

Waarom Shopify niet meer de beste keuze is om je e-Commerce bedrijf te starten is dat Shopify een gehost platform is. Een gehost platform betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken over het vinden van een hosting bedrijf. Het installeren van software of je zorgen hoeft te maken over een SSL-certificaat voor je winkel.

Hoewel dit geweldig is omdat alle technische details voor je worden geregeld. Brengt ook een inherent risico met zich mee dat je je winkel verliest als Shopify ooit besluit zijn deuren te sluiten.

Een ander probleem met gehoste platforms is het migreren van je winkel naar een ander platform. Het is niet zo eenvoudig als alles wat je krijgt is een CSV van je producten. Al het andere, zoals het ontwerp van uw winkel, uw blog posts, winkelbeleid en andere pagina’s op uw site zouden opnieuw opgebouwd moeten worden.

De bovenstaande problemen worden meestal aangeduid als vendor lock-in. Die wordt geleverd met alle gehoste platforms, dus het is een belangrijk aspect om te overwegen als u van plan bent op steeds de volgende Amazon.

Prijzen

Shopify biedt een verscheidenheid van verschillende plannen. De goedkoopste is € 9 / maand en de duurste is € 29 / maand. Aangezien Shopify een gehost platform is, krijg je heel wat e-commerce functies gebundeld, afhankelijk van het plan dat je kiest.

Shopify’s plannen lijken betaalbaar op het eerste gezicht. Maar als je eenmaal begint te graven dieper, zul je beseffen dat het vrij duur kan zijn om uw e-commerce bedrijf te starten met Shopify.

Shopify prijzen

Om te beginnen, betaal je extra transactiekosten als je een andere betaalprovider gebruikt dan Shopify Payments.

Vervolgens betaal je ook creditcard verwerkingskosten op alle Shopify plannen. Hoewel het vermeldenswaard is dat de kosten iets omlaag gaan als je voor een duurder plan kiest.

Tot slot, als u extra functionaliteit wilt zoals het toevoegen van een loyaliteitsprogramma, geavanceerde ordertracking en dergelijke. Dan moet u daar extra voor betalen door het kopen en installeren van een app van Shopify’s marktplaats.

Het gemakkelijk te zien hoe u duizenden euro’s op tafel kunt laten liggen in plaats van een gezonde winst te maken.

Dure Thema’s

Het valt niet te ontkennen dat het ontwerp van je winkel belangrijk is. Shopify heeft een aantal aantrekkelijk uitziende thema’s. Maar, er zijn een paar nadelen als het gaat om Shopify thema’s.

Het eerste nadeel van Shopify’s thema’s is dat er slechts 71 thema’s in de officiële thema winkel zijn. Dit betekent dat uw winkel hetzelfde thema kan gebruiken. Wat betekent dat uw klanten niet in staat zullen zijn om uw winkel te onderscheiden van uw concurrenten. Op de lange termijn zal het voor u moeilijker zijn om merkherkenning op te bouwen.

Shopify thema’s

Het is vermeldenswaard dat er derde partij marktplaatsen zijn waar u Shopify thema’s kunt kopen. Dus als u niet tevreden bent met de officiële thema marktplaats. U kunt altijd kijken wat BridgeDesign.nl custom-made voor je maakt.

Een ander nadeel van Shopify’s thema’s is dat ze vrij duur kunnen zijn, variërend van € 140 tot € 180. In tegenstelling tot WordPress thema’s .

Zeer dure apps

Apps van derden breiden de functionaliteit van uw WooCommerce winkel uit. U kunt apps vinden om bepaalde delen van uw webshop te automatiseren. Maar ook apps die u in staat stellen om uw winkel beter te marketen en te promoten.

Het goede aan deze apps is dat sommige gratis zijn. Het nadeel is dat de meest nuttige apps vaak erg duur zijn.

Shopify apps

Als je bijvoorbeeld terugkerende kosten aan je winkel wilt toevoegen en abonnementen wilt inschakelen, moet je €39,99 per maand extra betalen. Bovenop de andere Shopify kosten. Het toevoegen van de pre-order functionaliteit kan u een extra €24,95/maand kosten, terwijl het toevoegen van exit-intent popups om uw e-maillijst op te bouwen of ‘winkelwagenherstelfunctie’ een extra €24/maand is. Dat is al een extra €90/maand bovenop de maandelijkse plannen van Shopify. Als u net begint met uw e-commerce bedrijf, kunnen dergelijke kosten gemakkelijk al uw winst opeten.

Aanpassings Opties

Shopify maakt het gemakkelijk om het logo voor uw winkel te uploaden en uw kleuren en lettertypen in te stellen. Echter, als je meer aanpassingen wilt dan dat, zul je of een Shopify 

Met andere woorden, de aanpassingsmogelijkheden van Shopify zijn nogal beperkt. Daarom, als je volledige controle wilt over het ontwerp van je winkel zoals de mogelijkheid om aangepaste lettertypen te gebruiken. De weergave van je productpagina’s te regelen en dergelijke, dan is Shopify niet de juiste keuze voor jou.

Bovendien, als u uw Shopify thema wilt aanpassen, zult u Liquid moeten leren, wat Shopify’s eigen taal is die gebruikt wordt voor thema’s.

Een antwoord op uw probleem hoogstwaarschijnlijk niet zo eenvoudig zijn als het zou zijn als Shopify een van de standaard programmeertalen zoals PHP zou gebruiken.

Als alternatief kunt u een ontwikkelaar inhuren die gespecialiseerd is in het werken met Shopify. Maar houd er rekening mee dat het inhuren van een ontwikkelaar kostbaar kan zijn, vooral als u net begint en een beperkt budget heeft. Het uurtarief voor Shopify ontwikkelaars is hoger dan WordPress ontwikkelaars.

Steilere leercurve

Tot slot, Shopify komt met een leercurve omdat ze een aantal termen gebruiken die anders zijn dan de industrie standaard. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld de term collecties om productcategorieën te beschrijven. Hoewel dit geen grote belemmering is, is het wel iets om in gedachten te houden.

Op dezelfde manier, om uw winkel op te zetten, zult u vaak moeten schakelen tussen de front-end en de back-end van uw winkel. Dit is te wijten aan verschillende winkel opties, zoals betalings-gateways en het beleid worden gevestigd in de back-end, terwijl thema-aanpassingsopties zijn te vinden op de front-end interface van uw site.

Webshop platform via BridgeDesign: Het beste Shopify Alternatief

Nu we de redenen hebben besproken waarom Shopify niet de beste keuze is voor beginners. Vraag je je misschien af wat dan wel het beste platform is om je e-commerce bedrijf op te starten.

Webshop platform via BridgeDesign

Het antwoord daarop is eenvoudig: webshop platform via BridgeDesign.nl Webshop platform via BridgeDesign die je een volwaardige online winkel te maken. We hebben een gedetailleerde vergelijkingsgids over Shopify en webshop platform via BridgeDesign zodat je de verschillen tussen de twee platformen kunt zien.

In de tussentijd, zijn hier een paar redenen waarom wij denken dat webshop platform via BridgeDesign het beste e-commerce platform is. Of je nu een doorgewinterde verkoper bent of een complete beginner.

Geen Vendor Lock-in

Net als WordPress, is webshop platform via BridgeDesign.nl Dit betekent dat je de software compatible is met WordPress website. Het ook kan aanpassen om beter aan je behoeften te voldoen.

Het betekent ook dat u zich geen zorgen hoeft te maken over het verlies van uw winkel als uw je hosting bedrijf eventueel failliet gaat.

Of als u de functies die zij aanbieden ontgroeit. U bent vrij om te veranderen hosting providers en u kunt de back-up van uw webshop platform via BridgeDesign winkel en Installeer het op de nieuwe hosting server zonder verlies van uw producten, aanpassingen, ontwerp en alle andere functies.

Custom made Thema’s

Als u zoekt naar webshop platform via BridgeDesign krijgt u duizenden resultaten.

webshop platform via BridgeDesign 

Webshop platform via BridgeDesign.nl zijn ontworpen met e-commerce conversies in het achterhoofd, wat betekent dat ze zijn ontworpen op een manier die u zal helpen meer producten te verkopen.

Dit omvat functies zoals:

  • Autocomplete zoeken
  • Krachtige filteropties
  • Single-pagina checkout
  • Opvallende oproepen tot actie
  • Zwevende labels
  • Upsells en cross-sells op productpagina’s
  • Mega menu’s
  • En meer

Het is vermeldenswaard dat als u conversie functies wilt zoals hierboven vermeld.

 Premium Add-Ons met krachtige functies

Er duizenden webshop platform via BridgeDesign add-ons die de functionaliteit van uw webshop platform via BridgeDesign winkel uitbreiden. U kunt add-ons ingebouwd krijgen, waarmee u uw webshop platform via BridgeDesign.nl kunt verbinden met uw Facebook-pagina en uw klanten kunt toevoegen aan uw MailChimp lijst tijdens het afrekenproces.

Je kunt ook betaalde add-ons vinden waarmee je abonnementen kunt activeren, extra betalingsgateways kunt activeren, je bestellingen kunt synchroniseren met je boekhoudsoftware en meer.

In tegenstelling tot Shopify, zijn de meeste premium add-ons voor webshop platform via BridgeDesign een eenmalige betaling.

Volledige controle over uw inhoud en ontwerp

Gezien het feit dat Webshop platform via BridgeDesign open-source is, heb je volledige controle over de functionaliteit en het ontwerp van je winkel, alsook over de inhoud. Niet alleen kun je webshop platform via BridgeDesign zelf aanpassen, maar je kunt er ook add-ons voor ontwikkelen en thema’s ontwerpen. Nog belangrijker, je hebt ook volledige controle over uw inhoud, omdat je niet gebonden bent aan een specifieke hosting bedrijf. Dit betekent dat u gemakkelijk een back-up van uw site kunt maken en deze kunt overzetten naar een andere hosting provider.

Geen extra kosten

Tot slot is het vermeldenswaard dat webshop platform via BridgeDesign je geen extra transactiekosten in rekening brengt elke keer dat een klant een aankoop doet. Houd in gedachten dat je nog steeds de creditcard verwerkingskosten moet betalen die betalingsgateways zoals PayPal en Creditcards in rekening brengen.

Waar het op neerkomt

Shopify is begonnen als een eenvoudig te gebruiken en betaalbaar e-commerce platform, bedoeld om iedereen in staat te stellen snel een online winkel op te zetten. Echter, wanneer u de prijs van het platform zelf, de extra transactiekosten, dure thema’s en een steilere leercurve in rekening brengt, is het gemakkelijk te zien waarom Shopify niet de beste keuze is voor beginners.

Als je op zoek bent naar een Shopify alternatief, kijk dan niet verder dan webshop platform via BridgeDesign. Webshop platform via BridgeDesign heeft alle functies en mogelijkheden die Shopify biedt. Maar zonder de steile leercurve.

Met dat in gedachten, als je klaar bent om een online winkel te lanceren, is webshop platform via BridgeDesign een geweldige keuze. Vooral wanneer je het koppelt aan een conversie-app.

Dus stop met uitstellen en zorg dat je Webshop platform via BridgeDesign up and running is.