Wat zijn de beste online marketing tactieken om goedkoop/gratis traffic te genereren?

Zonder geld:

i) SEO

Met goede SEO kun je tot 20% van het verkeer naar je website krijgen. Het is goed gericht en kost je niets behalve inspanning. Je kunt geweldig advies over SEO Software, Tools en Hulpmiddelen in deze blog lezen. SEO is niet alles, maar zonder dat faal je 100%.

ii) “U” kanaal

Vergeet niet uw netwerk. Vrienden en vrienden van een vrienden zijn het eerste waarmee je moet beginnen. Uw sociale profielen, iedereen die met je praat, de handtekening in uw e-mail, een link naar jouw kant, overal waar je verschijnt … dit kan een solide basis om te beginnen.

iii) link building

sites vinden met inhoud relevant is voor wat je verkoopt en proberen om links te krijgen van die sites. er zijn verschillende manieren om het te doen en het te krijgen voor gratis. persistent en creatief zijn.

iv) sociaal

facebook pagina, instagram profiel, twitter account – zero € op te zetten. zal u verkeer en klanten als je grote inhoud – relevant, deelbaar en interessant

v) Prijsvergelijking sites

Zorg ervoor dat u goede feeds voor deze diensten, terwijl het bouwen van uw site. zal brengen u zeer gericht verkeer, lijst uw product automatisch en heeft meestal goede omrekeningskoersen.

vi) anderen methoden

  • zoek naar relevante forums, blogs (gastbijdragen), discussies.
  • bedrijvengidsen (alleen max top 3)
  • zakelijke verenigingen die relevant zijn voor wat u verkoopt

Weinig geld:

i) PPC (price per click)

waarschijnlijk het meest effectieve instrument. je betaalt alleen voor een klik dus je kunt gemakkelijk berekenen hoeveel je kunt uitgeven en dit betekent ook dat je geld uitgeeft maar tegelijkertijd ook geld verdient, dus als het werkt zou je er nog meer geld in moeten steken. Google Adwords zou het belangrijkste zijn om te gebruiken, plus als er een sterk lokaal PPC-systeem is, zou ik dat ook gebruiken.

ii) betaalde sociale

specifiek Facebook. als het werkt voor u, gebruik dan een beetje geld om uw fans te vergroten en ook om uw web / product te promoten. het werkt op PPC-basis, dus net als bij bovenstaande betaal je alleen als je geld verdient (klikken krijgt

iii) affiliate

kost u weinig geld (paar honderd €) om op te zetten, maar kan een grote bron van inkomsten zijn als uw product geschikt is. werkt meestal goed voor duurdere artikelen met een hogere marge.

iv) andere methoden

  • betaalde PR-artikelen
  • betaalde links
  • sponsoring
  • mogelijkheden groeien met het budget.

zou ik cross-promoties toevoegen als een krachtige nieuwe manier om het woord te verspreiden. Het gaat erom complementaire websites als partners te identificeren, een deal uit te werken, marketingmiddelen te delen en elkaar aan hun publiek aan te bevelen.

Op deze manier bereikt u een nieuw publiek zonder veel geld uit te geven. Dit model is vrij succesvol geweest in de marketing van mobiele apps, waar apps elkaar cross-promoten om meer downloads te krijgen.

Houd rekening met SEO en gebruikerservaring bij elke stap en het komt goed, dingen kosten tijd, vooral als gratis de route is die je neemt.

Schrijf kwaliteitsinhoud, nuttig en de moeite waard om te bookmarken, te delen of uit te printen of om als referentie te bewaren.

Plaats deze inhoud op uw Webshop, dan autopost naar Twitter. Schrijf vaak, houd het kort, diepgaand, ondersteund door feiten of ervaring en vermijd de onzin.

Zoek op Twitter naar mensen die praten over wat u verkoopt en neem deel aan hun gesprekken, plug zelden uw producten, maar wees in plaats daarvan een expert in uw vakgebied, klaar om advies te geven of er te zijn als dat nodig is. Als het goed past, link dan naar je blog posts, producten, etc.

Maak YouTube-video’s van uw producten in actie. Zoek mensen die weten hoe ze goede productvideo’s kunnen maken en kopieer wat zij doen. Nogmaals, koppel ze aan uw blog en tweet erover. Doe zelfs moeite om mensen te vinden die weten hoe ze views van video’s op YouTube kunnen verzamelen, soms werken ze goedkoop. Op deze manier beginnen kan nuttig zijn, geloofwaardigheid opbouwen en laat je awesomeness vertrouwen verdienen.

Als je producten hebt die uniek zijn, overweeg dan om invloedrijke bloggers te contacteren om je product te beoordelen, je zou verbaasd zijn wat één of twee kwaliteitsbeoordelingen op een toonaangevende blog kunnen doen. (Ik werd overtuigd van een enkele blogger om een product te beoordelen, binnen 3 weken was het op 3 grote tv-shows en 100s van top blogs).

Via onderstaande punten ontdekt u de meest efficiënte methoden voor het opbouwen van langdurig, duurzaam verkeer en het genereren van topposities in de zoekmachines:

  • Bevestig uw Site met een Persbericht. Het is een effectieve manier om uw nieuws verspreid te krijgen over internet nieuwskanalen.
  • Creëer en lanceer een gratis blog.
  • Creëer een discussie over wat u verkoopt en nodig mensen uit om deel te nemen aan gesprekken.
  • Onderzoek de websites van uw concurrenten en neem een idee van welke methoden zij gebruiken.
  • Maak uw website gebruikersvriendelijk.

Creëer je een reden voor mensen om je link naar je site te volgen?

Voeg waarde toe aan een gesprek door een snelle oplossing voor te stellen.

Stappen:

} Zoek de invloedrijke en high traffic blogs of pagina’s die een reactie toestaan
U kunt dit doen of een virtuele assistent deze pagina’s voor u opsporen.
(Laat de VA zich abonneren op RSS-feeds om te worden gewaarschuwd wanneer er nieuwe inhoud wordt geplaatst, zodat u de eerste zult zijn om commentaar te geven)

} Brainstorm een vraag die de aandacht van de lezer zal krijgen en leiden met dat. Als uw antwoord kort en bondig is dan zul je eruit zien als een professional en krijgen sommige geloofwaardigheid gewoon van het zijn op die Guru-pagina’s.


Er zijn een aantal strategieën die u kunt implementeren om gebruikers te werven met een zo klein budget als nul.

Een inzicht in deze wordt hieronder gepresenteerd:

1) Inhoud als een lead generation machine

Inhoud is koning als het gaat om het verwerven van zakelijke leads. Toon expertise met educatieve content, publiceer case studies als boeiende verhalen, bouw e-mail workflows om in contact te blijven en reproduceer content op sociale media om van uw content een lead generation machine te maken.

2) E-mailmarketing en -automatisering

Het wordt gebruikt wanneer de beslisser van je klant nergens anders actief is (dan e-mail), inclusief LinkedIn. Enkele van de geweldige tools die je zullen helpen om aan de slag te gaan met e-mail marketing zijn Mailchimp en Aweber.

3) Freemium model van uw product

Freemium is gewoon een versie/onderdeel van uw product dat u gratis weggeeft voor een beperkte of onbeperkte duur. Het helpt bij het opbouwen van vertrouwen. Wanneer je een B2B product verkoopt en je weet dat het al die mooie dingen doet voor je klant, moet je begrijpen dat de klant een demo voor zichzelf moet nemen om wat hands on ervaring op te doen met je product. Enkele freemium business model voorbeelden zijn Buffer en Kissmetrics.

4) LinkedIn Leadgeneratie

Begin met het begrijpen van je doelpubliek en bouw een klant persona om je B2B doelen te analyseren. Na het beperken van je onderzoek ga je naar LinkedIn en zoek je op het platform om je onderzoek te starten. Zodra u een lijst met potentiële doelgroepen hebt, volgt u een vooraf gedefinieerd proces van contact maken, uzelf voorstellen, pitchen en opvolgen. Leg alles vast in een procesdiagram.


Elke verkeersbron heeft een uniek type van publiek dat betrokken is op verschillende manieren, ongeacht of het betaald of organisch is. Neem Youtube, bijvoorbeeld, dat publiek kijkt video’s voor een verscheidenheid van verschillende redenen. Wat u zich moet realiseren is dat alle bezoekers van Youtube één ding gemeen hebben. Ze willen video-inhoud consumeren. Dus als uw site of aanbod geen video-inhoud heeft, dan zal Youtube waarschijnlijk niet voor u werken.

Aan de andere kant, als je een ton van nuttige video’s die al bezoekers om te zetten in leads biedt, dan is Youtube de plek om te zijn! Als ik begin, hoe weet ik dan welke verkeersbron het beste voor mij zal zijn? Vrij simpel, je moet testen welke bron voor jou werkt en welke niet.

Nu

Er zijn erg veel van traffic-bronnen. Echter, niet alle moeten als gelijk worden beschouwd! Dit is misschien niet de grootste lijst van bronnen op het internet, maar het is de meest informatieve.

Merk op dat veel van deze verkeersbronnen, vele soorten producten hebben.

Google Advertenties

Voordelen:

Ton van het verkeer. Google heeft 75,2 procent van de zoekmarkt, mobiele telefoons niet meegerekend. Ton van tools en manieren om uw campagnes te optimaliseren. Mogelijkheid om je campagne te schalen, zodra je een aantal winnende statistieken hebt gevonden. Als u op zoek bent om een campagne te schalen en een zeer groot budget hebben Google Ads is een van de weinige plaatsen waar je kunt gaan om toegang te krijgen tot deze veel betaalde inventaris.

Nadelen:

Zeer concurrerend en peperduur. We hebben het over meer dan € 100 per klik voor meer concurrerende sectoren. Zeer kieskeurig met wat ze toestaan op hun netwerk. Zeer hoge kans op account schorsing als u zich niet aan de regels houdt.

Conclusie:

Ja, ik weet het, bijna iedereen weet al wat Adwords is. Echter, vanwege het enorme marktaandeel, als je wilt schalen, dan wil je Adwords. Als je gloednieuw bent in betaald verkeer, zal ik persoonlijk wegblijven van Adwords. Waarom? Omdat u uw budget in een kwestie van minuten kunt verliezen als u het verknoeit. Adwords biedt ook de mogelijkheid om remarketing te doen, wat extreem krachtig is.

Hieronder staan enkele technieken die u kunt toepassen voor uw WEBSHOP om het spel te winnen.

  1. Maak verlanglijstjes.
    Window shopping bestaat ook online. Net zoals mensen dat doen in winkelcentra, hebben kopers de neiging om eerst twee of meer artikelen te vergelijken alvorens te beslissen welk artikel ze willen kopen. Het hebben van verlanglijstjes in uw e-commerce site geeft uw klanten een gestroomlijnde ruimte voor de items die ze willen later te krijgen.

Wensenlijsten zal u toelaten om te zien welke items zijn op de hoofden van mensen het meest. Het kan u de mogelijkheid geven om het product meer op de markt te brengen of een promo of wedstrijd uit te voeren met die specifieke items. Als je weet wat er in de verlanglijstjes van je klanten staat, kun je je campagne hyperpersonaliseren door geïndividualiseerde promo’s en kortingscodes te maken voor een specifieke set producten.

Veel e-commerce marketeers gebruiken deze strategie bij het versturen van follow-up e-mails of kortingen om de klant over te halen het artikel te kopen. U kunt testen welke soorten e-mails werken en in welk scenario uw klant zal kopen.

  1. Gratis verzending of bezorgservice op dezelfde dag.
    Gratis verzending en levering op dezelfde dag zal uw verkoop drastisch verhogen. Volgens Rejoiner zegt 36% van de consumenten dat hoge leveringskosten een van de belangrijkste redenen zijn waarom ze een online aankoop niet doorzetten. Nog eens 10% zegt dat logistiek een probleem wordt als ze niet thuis zijn om hun bestelling in ontvangst te nemen. Door hen van hun problemen te verlossen, neemt uw bedrijf een voorsprong.

Het aanbieden van gratis verzending voor klanten die voor het eerst bestellen is een goede praktijk. U kunt ook een optie opnemen tijdens het afrekenen voor expresleveringen, zodat uw klanten controle hebben over wanneer ze hun bestelling ontvangen.

Een andere nuttige tactiek is het versturen van een ‘gratis verzending’-aanbieding samen met een herinnering voor het verlaten van het winkelwagentje. Zodra shoppers de e-mail openen, is de kans groter dat ze de aankoop voltooien vanwege de besparingen die ze zien. Deze kennisgevingen kunnen ook de merkbekendheid versterken en het aantal verlaten winkelwagens verminderen.

  1. Integreer sociale media.
    Het is nu verplicht om social media accounts te hebben voor uw e-commerce merk. Het zorgt voor zichtbaarheid van uw winkel. Ook het toevoegen van social sharing buttons op uw productpagina’s zorgt voor organisch verkeer. Mensen kunnen een item delen met hun vrienden, zodat ze snel kunnen beslissen of ze ook willen kopen.

Shopify heeft een onderzoek vrijgegeven waaruit blijkt dat 85% van hun bestellingen via sociale media en tweederde van hun bezoeken via sociale media afkomstig zijn van Facebook. Met Facebook Advertising tools kunnen bedrijven verschillende vormen van advertenties maken, van fotoalbums tot productcarrousels.

Instagram heeft ook een product tagging functie toegevoegd aan hun platform genaamd Instagram Shoppable. Gecombineerd met hun swipe up functie op Instagram Stories en de optie om post notificaties in te schakelen voor de nieuwe posts van je favoriete account, creëren ze allemaal gemak voor je consumenten.

  1. Voer retargeting advertenties uit
    Remarketing maakt gebruik van de browsegeschiedenis en activiteit van je bezoekers terwijl ze op je site zijn. Of u nu afbeeldingen of tekst gebruikt, u kunt uw prospects aanmoedigen om terug te keren naar uw site als ze uw producten zien op een andere pagina die ze bezoeken.

Wees slim met deze advertenties. Gebruik geotargeting als u een lokale pool van consumenten wilt bereiken. Volg uw advertenties en zien welke types en plaatsingen genereren de meeste resultaten. Ten slotte, tijd uw advertenties. Als u ze te vaak laat verschijnen, kan dat prospects irriteren.

  1. Toon referenties en positieve recensies.
    Mensen willen zekerheid bij de aankoop van een product. Daarom leest 91% van de consumenten online reviews alvorens te beslissen, zo blijkt uit gegevens van Inc Magazine. Ze nemen het ook serieus – 84% van de consumenten vertrouwt online reviews evenveel als een vriend om zijn mening vragen.

Sommige e-commercesites stimuleren beoordelingen om authentieke reacties te verzamelen. Dit kan in de vorm van kortingsbonnen op hun volgende aankoop of de mogelijkheid om credits te verzamelen die ze kunnen omzetten in geld.

  1. Gebruik productvideo’s
    Dream Grow meldt dat de conversie met maar liefst 80% kan toenemen als u een productvideo op uw landingspagina heeft staan. Bovendien heeft 57% van de consumenten meer vertrouwen in de aankoop van een product na het bekijken van een video.

Door de video’s op sociale media te delen, kunt u een breder publiek bereiken terwijl u uw consumenten informeert over uw producten en diensten. Of het nu een explainer video is of een toepassing van het product in het echte leven, uw klanten zullen waarde vinden in dit soort content en hun twijfels over het product wegnemen.

  1. Optimaliseer uw site en product voor zoekopdrachten
    Het gebruik van hoog-ranking SEO zoekwoorden op uw productpagina kopie is een krachtige manier voor kopers om uw website als eerste te zien. Idealiter, als iemand het woord “online winkelen Australië” of “rugzak Australië” intypt, wilt u dat uw site en producten bovenaan in de zoekmachines verschijnen.

Hoe belangrijk is dit? Visiture benadrukt dat 93% van alle online activiteit begint met een zoekopdracht. Verdere gegevens tonen aan dat 79% van de consumenten een relevant zoekwoord intypt op hun apparaat voordat ze een aankoop doen.

Zoekmachines zijn een veelgebruikt ingangspunt voor klanten, dus zorg ervoor dat u een van de eerste dingen bent die ze zien.

  1. Werk samen met influencers
    Influencer marketing is de versie van mond-tot-mondreclame in het digitale tijdperk. Social media persoonlijkheden en beroemdheden worden betaald om reclame te maken voor producten en deze op een natuurlijke manier op hun accounts te plaatsen. De bijna authentieke en persoonlijke benadering maakt het voor mensen verleidelijker om te kopen. Dit is de reden waarom 92% van de mensen berichten van influencer marketing meer vertrouwt dan gewone banner-advertenties.

Influencer marketing wordt een enorme stimulans voor merkbekendheid, en bijgevolg, verkoop. HubSpot detailleert in een rapport dat 71% van de klanten overtuigd zijn om een item te kopen na het zien van een influencer post over het op sociale media.

  1. Cross-sell en upsell
    Als je eenmaal de browsegeschiedenis, het verlanglijstje en de transactiegeschiedenis van je consumenten hebt, wordt het makkelijker om hen relevante productaanbevelingen te doen. Op deze manier kunt u uw inkomsten verhogen door gebruik te maken van uw bestaande klantenbestand. Deze groep mensen is gemakkelijker aan te spreken omdat ze uw merk al vertrouwen.

Het is net zo eenvoudig als suggereren wat andere mensen gewoonlijk kopen met het product in hun winkelwagen of suggereren een duurder en kwalitatief beter alternatief voor wat ze van plan waren te krijgen. Deze productaanbevelingen kunnen uw verkoop met wel 10-30% stimuleren.

  1. Start een verwijzingsprogramma
    Verwijzingen zijn een geweldige manier om uw kopers te krijgen om uw producten voor u op de markt te brengen. Het spreekt voor zich dat de algemene ervaring van uw consumenten van bij het begin positief moet zijn. Dit zal hen aanzetten om deel te nemen aan uw doorverwijzingsprogramma.

Geldelijke incentives zijn een uitstekende manier om het ecosysteem levend te houden.Het bedrijf Zalora heeft bijvoorbeeld een programma waarbij hun consumenten 12% commissie kunnen verdienen voor elke nieuwe klant die met succes een product koopt.

Deze tactiek versterkt de noodzaak om positieve recensies op te bouwen en aan influencer marketing te doen, aangezien deze strategieën allemaal zijn afgeleid van mond-tot-mond marketing. Bovendien blijft mond-tot-mond marketing vandaag de dag een krachtige marketingstrategie, die ten minste 74% van de consumenten beïnvloedt tot aankoop. Wanneer goed uitgevoerd, kunnen andere robuuste tactieken en variaties van mond-tot-mond marketing uw omzet verhogen.

Laatste ideeën..

De meeste marketingtactieken draaien tegenwoordig om het gedrag en de ervaringen van uw klanten. Het juiste niveau van vertrouwen, gemak en algemene tevredenheid zal loyaliteit kweken en u helpen een grotere aanhang te vergaren. Gebruik de bovenstaande tips in uw voordeel en kijk welke cocktail van praktijken het beste presteert voor uw merk.