store, online, ecommerce

Eigen webshop vs. online marktplaatsen, wat is de beste optie voor een startup met private label producten?

Er zijn veel opties voor het runnen van een web-winkel die producten syndiceert aan top marktplaatsen op hetzelfde moment. U zou kunnen investeren in een marktplaats “zware” oplossing zoals ChannelAdvisor en dan die koppelen aan een Shopify of Big Commerce winkel; u zou ofwel Shopify, Big Commerce, of Magento (onder anderen) kunnen gebruiken om een web-winkel te bouwen en dan hun connectoren naar marktplaatsen gebruiken; enz.

Dus, mijn eerste suggestie is overwegen om beide te doen.

Meer specifiek antwoord op uw vraag:

Webshop

Voordelen:

  • Uw branding (je eigen identiteit)
  • U bent eigenaar van de klant
  • U kunt opt-ins verzamelen voor e-mail marketing
  • U controleert de ervaring
  • U concurreert niet zo direct met andere verkopers
  • Vaste klanten kosten u niet zo veel

Nadelen:

  • Je moet het ontwerpen
  • Je moet het bouwen
  • Je moet er verkeer naar toe leiden… winstgevend
  • U moet alle aspecten van de klantenservice, vervulling, fraude, betalingsverwerking, enz. (zelfs als je die uitbesteedt, ben je ze nog steeds aan het “beheren”)

Online Marktplaatsen

Voordelen:

  • Reeds veel traffic
  • Voorspelbare kosten (d.w.z.: in tegenstelling tot het runnen van je eigen marketing, waar de kosten als % van de verkoop kunnen variëren van dag tot dag, van product tot product, zijn marktplaatsen over het algemeen een bekend % van de verkoop)
  • Robuuste site en tools (de grote MP’s, althans)
  • Mogelijkheid om sommige operaties aan hen uit te besteden (betaling/fraude wordt afgehandeld door de groten in de VS behalve eBay; je kunt Amazon FBA gebruiken om klantenondersteuning, fulfillment en verzending af te handelen; etc.)

Nadelen:

  • MarktPlaats commissies kunnen een “belasting” op het bedrijf worden. Elke verkoop zal commissies hebben. Zelfs uw terugkerende klanten.
  • U bent niet de eigenaar van de klant
  • U kunt niet vragen om marketing opt-ins (behalve in enkele zeldzame gevallen, bijv: Je biedt een programma waar je een incentive voor kunt geven)
  • U speelt volgens de regels van iemand anders
  • Uw merk staat niet op de voorgrond
  • U concurreert met 100.000 andere verkopers (zelfs een private label verkoper concurreert voor zoekresultaten of aandeel in de portemonnee voor gerelateerde producten)
  • Een andere optie, als uw producten goed genoeg zijn, is om dropship voor andere retail sites. In wezen, behandel je andere detailhandelaars bijna alsof ze marktplaatsen zijn. Het moeilijkste deel daar is het vinden van de retailers en het aansluiten op hun dropship solution provider. Je zou kunnen hebben om uw web-site up and running eerst, dat wel.

Kan ik een deal sluiten met de leverancier van mijn dropshipping product?

Ja, je moet een deal maken met de leverancier van uw dropshipping producten.

Je moet een commissie op basis van hun normale consumentenverkoopprijs te krijgen, om deze business te laten werken voor je.

Het zou geen probleem zijn om een deal te maken ook met betrekking tot de verpakking, dat wil zeggen om hen te laten sturen een blanco doos of aangepaste doos. Door dit te doen, begint u uw eigen merk te promoten, en er een markt voor te creëren. Later zullen andere mensen uw product ontdekken, en naar uw website zoeken, en niet naar die van de leverancier.

In de meeste gevallen accepteren ze dat, want als u verkoopt, produceren zij ook…

Wat betreft de prijsstrategie: als je een commissie moet toevoegen, op hun consumentenverkoopprijs, zou het moeilijk zijn om je artikelen te verkopen, gezien de situatie dat beide artikelen online worden verkocht.

U kunt dropship accounts opzetten bij verschillende aanbieders. Ook kunt u uw eigen webshop promoten (als u een goedkoop webdesign kunt regelen, dit heeft echter niet de prioriteit). Neem vervolgens contact op met het bedrijf dat de producten kan leveren en zet een reseller account op en teken een overeenkomst met hen. Ik gebruikte altijd dit professionele Dropshipping Contract.

Voeg ook je ideeën toe over verzending van je eigen aangepaste dozen of blanco dozen. Dit is belangrijk om te voorkomen dat je later discussie krijgt over hetzelfde onderwerp.

Enkele nuttige vragen die je kunt stellen aan uw potentiële dropshipping leverancier(s)?

  1. Waarom zijn uw producten beter dan die van uw concurrenten (om meer te weten te komen over de kwaliteit van hun producten)?;
  2. Verkoopt u al online en heeft u een online marketing strategie?
  3. Staat u open voor dropshipping?
  4. Houdt u de dropshipping artikelen op voorraad?
  5. Zo niet, hoe lang om te produceren en verzenden van de items die ik nodig heb?
  6. Wat is de MOQ (Minimum order quanity)?
  7. Kunt u de producten versturen wereldwijd?
  8. Kunt u items op een frequente basis versturen(elke dag / elke week / etc)?
  9. Heeft u monsters of showmodellen?
  10. Biedt u verkoopondersteuning of service na verkoop?
  11. Kunt u mijn commissie op regelmatige basis uitbetalen?
  12. Hebt u de wettelijke rechten, originele octrooien of licenties om deze goederen te verkopen?

Hoeveel kost het om een food delivery app zoals UberEATS te ontwikkelen?

De meest trending en fascinerende business deze dagen is het online bestellen en leveren van voedsel business. Ook dit is een beetje technisch georiënteerd, want om te beginnen dit soort bedrijf de belangrijkste behoefte is de app en de website. Ook moet ervoor zorgen dat het script voor de app is beter responsief, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk.

Trioangle Technology biedt de beste klonen script voor de online eten bestellen script.

De beschikbare producten zijn:

Uber Eats Kloon Script.

Beide scripts kunnen worden aangepast aan de zakelijke behoeften. Ook is het script omvat met alle extra gewone functie om de betere service te bieden.

script is ontwikkeld met de recente technologie die overeenkomt met de trends zo goed als het ondersteunt zowel de android en iOS-versies.

Om meer te weten over de online eten bestellen script controleren UberEats Clone, UberEats Clone Script, On-Demand Food Delivery Script.

Een e-commercebusiness vanaf nul opbouwen.

Wat moet ik weten?

1 Gebruik een framework

Je wilt PHP/MySQL gebruiken en dat is goed, maar ontwikkel alsjeblieft niet zonder een framework te gebruiken.

Voorbeeld van frameworks:

Laravel
Symfony2
CodeIgniter

Afhankelijk van hoe kaal je wilt beginnen en met welk framework je het meest vertrouwd bent, hebben ze allemaal hun eigen voordeel – er is hier niet één juist antwoord, het hangt allemaal af van jou en je behoeften.

Waarom een framework gebruiken?

Ik weet dat u uw eigen e-commerce systeem wilt hebben en het bouwen bovenop de code van iemand anders klinkt misschien alsof het het doel voorbij schiet, maar… waarom het wiel opnieuw uitvinden? Waarom zorgen maken over sessies, structuur, authenticatie, database, template engine, het scheiden van logica en view en ga zo maar door…

Laten we zeggen dat je het wiel opnieuw uitvindt en alles vanaf nul wilt doen.

Zullen andere mensen in de toekomst niet op dit e-commerce platform willen werken? zullen ze jouw manier van doen moeten leren? ga je de documentatie van je systeem van binnen naar buiten schrijven? wat gebeurt er als je een bibliotheek moet updaten, opnieuw code moet herschrijven?

Bespaar jezelf de hoofdpijn, slik je trots in en leer frameworks te gebruiken, ze zijn er alleen om je te helpen.

2 Plan alles maar niet te gedetailleerd

E-Commerce heeft in veel opzichten een standaard format en dat is goed omdat je dan meestal geen nieuwe technieken hoeft uit te vinden.

De manier waarop u de verschillende stukken aan elkaar verbindt en nieuwe functies aan uw systeem toevoegt zal met de tijd veranderen en het hebben van een gedetailleerd plan zal een verspilling van tijd zijn.

Gewoon een lijst van alle pagina’s die nodig zijn en de doelstellingen/ belangrijkste functies per pagina is voldoende.

Zorg ervoor dat uw database structuur zo is opgezet dat u het later gemakkelijk kunt aanpassen.

U kunt MySQL Workbench gebruiken om uw database visueel te ontwerpen, dat zal u helpen om verder te komen: MySQL Workbench: Visueel Database Ontwerp

3 Loslaten!

Weet je wat het grootste probleem is waar ontwikkelaars tegenaan lopen als ze producten bouwen?

Het is nooit klaar.

Kleine functie daar, bewerk de pagina hier, verwijder dit, voeg dat toe, wat als we een API hebben om verbinding te maken met X, oh en dan sorteer Y, man deze grafiek zou er cool uitzien, en we kunnen deze rapporten gebruiken, woaha dit is een leuke plugin laat me het toevoegen….Trap niet in deze val.

Zorg ervoor dat je een vaste mijlpaal hebt om je eerste versie uit te brengen.

Krijg echte gebruikers-feedback en kijk wat ze wel/niet goed vinden.

Dan en alleen dan bent u toegestaan om verbeteringen vrij te geven.

Kan ik snel beginnen met verkopen (Dropshipping) of met een Webshop? Zo ja, wat zijn de precieze stappen?

Computer
Het eerste wat je nodig hebt is een computer.

Dropshippartner
Als je helemaal klaar en klaar bent. Je moet een dropshippartner vinden. Als je de andere antwoorden leest, zul je een link vinden naar een dropship portal als ik me niet vergis. Ik weet niet de kwaliteit van dit specifieke portaal, maar zoek gewoon een portaal als dit.

Je kunt ook naar Alibaba gaan en gewoon elke leverancier vragen om je product te dropshippen, stuur ze gewoon een bericht.

Je kunt zelfs naar een lokale webshop gaan en vragen of ze een product willen dropshippen.

Marketing


Maak nu gebruik van alle mogelijkheden om je webshop naam in de wereld te zetten. Maak een Facebook pagina aan, schrijf artikelen op blogs, ga naar forums over je product en help mensen. Je kunt waarschijnlijk wel 1000 manieren bedenken om je webshop de wereld in te krijgen zonder dat je daar geld voor nodig hebt.

Verkoop


Wanneer je je eerste verkopen maakt, zou ik adviseren om direct al het verdiende geld uit te geven aan het upgraden van je website. Ga met een betaalde host, koop een domeinnaam als je dat nog niet hebt gedaan, als het er niet erg goed uitziet: koop een premium thema voor je winkel, etc. Investeer in je website om mee te beginnen.
Je kunt je site nu ook verhuizen naar Shopify als je dat liever doet

Als je website klaar is (wat nooit zo is, je moet je website altijd up to date houden, en verbeteren). Begin geld uit te geven aan marketing. Koop folders met je producten erop en breng ze naar zoveel mogelijk mensen als je kunt. Gebruik ook je Facebook pagina en Facebook advertenties om meer bezoekers te krijgen. Blijf het marketingbudget verhogen. Stop nooit met het gebruik van marketing. Je winkel zal waarschijnlijk exponentieel groeien als je steeds meer geld uitgeeft aan marketing.

Werk hard


De laatste tip is om heel hard te werken. Zorg ervoor dat je veel tijd in jezelf investeert en dat je zoveel mogelijk leert over elk onderwerp dat je nodig hebt. De bovenstaande onderwerpen hebben genoeg informatie om je een tijdje bezig te houden.

E-commerce is niet zo makkelijk als sommige mensen het doen voorkomen, ik bedoel als je naar de advertentie van Shopify kijkt dan zie je iets in de trant van ‘6 miljard mensen wachten om bij jou te kopen, waar wacht je nog op’ of iets in die trant. Het bouwt de valse notie van een veilige klantenbasis al klaar om te kopen van uw winkel, een constante aanvoer van betalende klanten en als je een website lanceert ze zijn er om je rijk te maken!

E-commerce kan zeker leuk zijn, plezierig en men kan er potentieel geld mee verdienen en er een echt zakelijk succes van maken.

Het is waarschijnlijk ook een van de belangrijkste platforms waar nieuwe ondernemers zich meer dan andere platforms in begeven. Dus het is geweldig dat je er ook aan denkt.

De online markt is verzadigd, maar er zijn altijd gaten die kunnen worden benut. Aangezien dit een experiment is, zou ik zeggen: zorg voor producten met een lage waarde om mee te beginnen – als je alledaagse producten vindt die mensen willen kopen voor een goede prijs, is dat een begin. Als je eenmaal echt serieus bent, moet je nadenken over wat voor soort producten je belangrijk vindt, wat je graag gebruikt, wat nuttig is, enz. Er is een lang proces voordat je begint om je serieuze e-commerce site te maken als je er eenmaal bent.

Hoe adverteer je met een webshop?

U begint met het vinden van een paar van uw potentiële klanten. Zodra u uw eerste klanten hebt geïdentificeerd, is het tijd om van hen te leren. Focus op het begrijpen van de psychologie van uw klanten.

Begrijp de psychologie van uw klant

Hoe goed kent u uw klanten? Het is cruciaal om de denkwijze van uw klanten te begrijpen om de juiste waarde te kunnen bieden. In feite wordt het extreem moeilijk om strategieën te definiëren om nieuwe klanten te krijgen, als u de psychologie van uw huidige klanten niet kent.

Nu, uw merk kan uniek en ongelooflijk geavanceerd zijn. Maar als je de voorkeuren en gewoonten van je klantenbestand niet kent, hoe moet je ze dan bereiken of zelfs maar aan je binden?

Tools voor personalisatie

Het toevoegen van personalisatie tools aan uw strategie kan een geweldige manier zijn om online verkoop te laten groeien. Bijvoorbeeld, automatisering e-mail tools kunt u uw website e-mails te sturen op basis van welke pagina’s ze bezoeken op uw website.

Dit helpt u mensen inhoud te sturen die ze echt belangrijk vinden. Als gevolg hiervan zijn klanten meer geïnteresseerd wanneer u laat zien dat u hen kwaliteitsinformatie geeft. Er zijn een aantal tools beschikbaar, waaronder onze E-Assistant.

In het onderstaande voorbeeld hebben we de kracht van het bijhouden van bezoekers site patronen geïllustreerd. Zo kunnen we een boodschap op maat aan de bezoeker geven en betrokkenheid opbouwen

Gemakkelijk afrekenen

Het hebben van een gemakkelijk afrekensysteem is van onschatbare waarde. In feite heeft Amazon miljarden verdiend door hoe makkelijk het is om artikelen te kopen. Uw doel moet zijn om uw betalingsproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Hoe hoger de moeilijkheidsgraad bij het afrekenen, hoe hoger het aantal verlaten winkelwagentjes.

Identificeer het gemiddelde afrekenproces voor uw branche en zoek een manier om uw stroom te verbeteren. Het resultaat zal zijn dat u een stijging in de verkoop zult zien. Baymard heeft onlangs een onderzoek gedaan naar de belangrijkste oorzaken van het verlaten van een winkelwagentje, en de redenen waren verrassend.

Waar het allemaal om draait!

Eerlijk gezegd is de beste manier om een e-commerce winkel te beginnen, beginnen met je passie. Welk product is gerelateerd aan je passies? Wat is iets waar je de rest van je leven over zou kunnen praten?

U ziet, traffic is het moeilijkste om aan te komen. En door te verbinden en inhoud te creëren, kunt u mensen aantrekken die mogelijk het product zouden kopen. Dat is waarom je je moet richten op de klant vóór het product. Krijg een goed idee van wat je wilt verkopen, maar focus je daar niet op. Focus op de koper.

Vind mensen in wie je het meest geïnteresseerd bent en begin verbinding te maken en bouw een publiek op.

Open dan je winkel. Bouw een klantenkring op en verkoop dan. Dat is hoe het werkt.