webshop laten maken, store

Hoe begin ik een webshop idee?

Ik zal je een compleet proces geven hoe je je business idee kan testen.

  • Koop een domein.
  • Maak een gratis online winkel voor een maand. (Shopify)
  • Koop 50 producten van de markt in uw buurt.
  • Bewaar ze in uw vriezer (indien nodig), als u niet beschikt over een, investeren in een.
  • Geef alleen levering in uw stad.
  • Praat nu niet met leveranciers.
  • Bouw een blog en begin elke ochtend te posten op uw Facebook-pagina.
  • Richt de Facebook-pagina op mensen in uw stad. Mensen zullen over het algemeen de pagina en de foto’s “liken” als je foto’s van lekker eten blijft delen. Stuur ze van hieruit naar je winkel.

Denk niet eerst aan winst. Verkoop voor de eerste 100 bestellingen op de meest basale kosten die je je kunt veroorloven om te verkopen.
Evalueer nu of de klant geïnteresseerd is in uw producten. Hebt u minstens 100 bestellingen ontvangen? Goed.
Nu hebt u het idee voor uw eigen stad geverifieerd.

Controleer in welke producten de klanten meer geïnteresseerd zijn.
Begin te investeren in SEO en blog meer. Natuurlijke categorieën zijn ontbijttips etc. Bouw traffic op.
Nu evalueren waar krijg je meer mensen dan uw stad en langzaam uit te breiden. Als u klaar bent met deze stap, kunt u beginnen met het benaderen van investeerders. Zij kunnen je misschien meer tips geven en wie weet ook geld.
Als het niet lukt, eet dan al het gekochte voedsel op en verkoop de vriezer. Denk na over je volgende idee.

Ik zou beginnen met vragen te stellen. Een beetje vooruit plannen.

Besteed meer tijd aan het begrijpen van je klanten.

Het is net als het schrijven van een boek. Ik zal meer tijd besteden aan het structureren van mijn inhoudsopgave dan aan het vooruit schrijven.

Om uw e-commerce idee te testen, zou het het volgende kunnen inhouden:

1) ga naar Amazon, zoek naar “bestaande” producten die hetzelfde zijn als die van jou. Kijk voor beoordelingen en valideer uw idee. Het idee is om uw klanten niet te veranderen. Je hoeft niet te zeggen “Ik heb dit gloednieuwe product, koop het. Het zal helpen.” Een grote nee.

2) Google. Zoek wat uw klanten lezen. Identificeer wat voor soort klanten er zijn.

3) Forums. Stel hen vragen. De sleutel is om te luisteren en de dringende problemen die ze hebben te begrijpen. Je zou kunnen eindigen met het krijgen van meer ideeën over hoe u uw producten voor te bereiden.

Het kost tijd en moeite. Werk hard aan het testen van je idee voordat je doorgaat en het verkoopt zonder te weten of er al mensen zijn die klaar zijn om het te kopen.

10 stappen om een bedrijf te starten

Het starten van een bedrijf vereist planning, het nemen van belangrijke financiële beslissingen en het voltooien van een reeks juridische activiteiten. Scroll naar beneden voor meer informatie over elke stap.

  1. Doe marktonderzoek

Marktonderzoek zal u vertellen of er een kans is om uw idee om te zetten in een succesvol bedrijf. Het is een manier om informatie te verzamelen over potentiële klanten en bedrijven die al actief zijn in uw regio. Gebruik die informatie om een concurrentievoordeel voor uw bedrijf te vinden.

  1. Schrijf uw businessplan

Uw ondernemingsplan is de basis van uw bedrijf. Het is een stappenplan voor hoe u uw nieuwe bedrijf moet structureren, runnen en laten groeien. U zult het gebruiken om mensen ervan te overtuigen dat werken met u – of investeren in uw bedrijf – een slimme keuze is.

  1. Financier uw bedrijf

Uw ondernemingsplan helpt u te bepalen hoeveel geld u nodig hebt om uw bedrijf te starten. Als u dat bedrag niet bij de hand hebt, zult u het kapitaal moeten ophalen of lenen. Gelukkig zijn er meer manieren dan ooit om het kapitaal te vinden dat u nodig hebt.

  1. Kies uw vestigingsplaats

De locatie van uw bedrijf is een van de belangrijkste beslissingen die u zult nemen. Of u nu een fysieke zaak opzet of een online winkel lanceert, de keuzes die u maakt kunnen van invloed zijn op uw belastingen, wettelijke vereisten en inkomsten.

  1. Kies een bedrijfsstructuur

De juridische structuur die u voor uw bedrijf kiest, is van invloed op uw registratieplicht, de hoogte van uw belasting en uw persoonlijke aansprakelijkheid.

  1. Kies uw bedrijfsnaam

Het is niet eenvoudig om de perfecte naam te kiezen. U wilt er een die uw merknaam weergeeft en die uw karakter weergeeft. U moet er ook zeker van zijn dat uw bedrijfsnaam niet al door iemand anders wordt gebruikt.

  1. Registreer uw bedrijf

Zodra u de perfecte bedrijfsnaam hebt gekozen, is het tijd om deze legaal te maken en uw merk te beschermen. Als u zaken doet onder een andere naam dan uw eigen naam, moet u zich registreren bij de federale overheid, en misschien ook bij de overheid van uw staat.

  1. Verkrijg belastingen/BTW aanslag nummers

U gebruikt uw BSN’nummer voor belangrijke stappen bij het opstarten en uitbreiden van uw bedrijf, zoals het openen van een bankrekening en het betalen van belastingen. Het is als het ware een sofinummer voor uw bedrijf.

  1. Vraag vergunningen en licenties aan

Houd uw bedrijf draaiende door te voldoen aan de wettelijke voorschriften. De licenties en vergunningen die u voor uw bedrijf nodig hebt, verschillen per bedrijfstak, staat, locatie en andere factoren.

  1. Open een zakelijke bankrekening

Een bankrekening voor kleine ondernemingen kan u helpen juridische, fiscale en dagelijkse problemen op te lossen. Het goede nieuws is dat het gemakkelijk is om er een te openen als u de juiste registraties en papieren bij de hand hebt.

Waarmee beginnen?

Product of Niche? Hangt er vanaf.

Een Shopify bedrijf starten is ZEER gemakkelijk. Maar een SUCCESVOLLE Shopify business starten is dat NIET.

Maar voordat ik aan de slag ga denk ik dat het belangrijk is dat ik definieer wat dropshipping is (voor degenen onder u die dat niet weten).

Dropshipping is een business model waarbij u, de eigenaar van het bedrijf, nooit in het bezit van de inventaris van de fabricage. In wezen, anders dan het bijhouden van en ervoor te zorgen dat alles krijgt om uw klanten, hoeft u zich geen zorgen te maken over de verpakking, het krijgen van de items verscheept, of een van de logistieke problemen die je zou worden geconfronteerd als je eigenaar van een reguliere retail business.

Dropshipping bestaat al vele decennia. Het is populairder geworden, echter, vanwege het Internet. Het is zeer gemakkelijk te doen en het is zeer gemakkelijk om de levensvatbaarheid van een product in uw bedrijf te testen.

Simpel gezegd, ik kan gemakkelijk proberen om veel dingen snel en efficiënt te verkopen.

Maar hoe dan?

Dat is waar het verwarrend kan worden voor mensen. Door het gemak en de keuzes die we nu hebben – dankzij het internet, kan het verlammend worden voor mensen.

Hoe moet ik beginnen? Er is niet één manier. Maar je moet beslissen over de volgende vragen…

Het is goed om deze vragen in verschillende volgordes te beantwoorden, maar ze moeten allemaal beantwoord worden.

In welke niche moet ik beginnen?

Een niche is een marktsegment. Het is in feite een groep mensen binnen een populatie die gepassioneerd zijn over iets. Bijvoorbeeld, mensen praten over de huisdieren niche. Dus als u iets wilt verkopen aan de huisdieren niche is het uw taak om hen te kennen en te weten hoe dat product zou worden ontvangen.

Je moet ook onderzoeken hoe groot de niche is. Mensen die postzegels verzamelen die gemaakt zijn in 1959 zijn misschien geen niche die het waard is om na te streven. De markt is misschien niet groot genoeg.

Een deel van het onderzoek naar uw niche moet omvatten in welke items ze al geïnteresseerd zijn, hoe die items betrekking hebben op hun passies en problemen, en of ze uitgeven aan producten.

Welk product moet ik verkopen?

Alleen maar omdat je een product interessant vindt, betekent niet dat het zal verkopen. Dit is waar het verwarrend wordt voor sommige mensen. Plus, het onderzoeken van het product en de niche gaan hand in hand.

Wat ik bedoel is of u nu eerst een interessant product vindt of dat u een niche kiest en dan het product onderzoekt, u moet nog steeds onderzoek doen. Zoek uit of het product verkoopt. Kijk op de sites van je concurrenten en kijk naar de recensies. Ga naar plaatsen zoals Amazon en eBay en zie wat de klanten zeggen. Deze informatie is voor u van onschatbare waarde. Het kan u helpen uw producten beter op de markt te brengen.

Houd in gedachten dat het product relatief licht moet zijn. Zware producten kunnen in uw winstgevendheid snijden en kunnen een logistiek probleem worden als ze worden geretourneerd. Wij raden u aan producten te verkopen die minder wegen dan vijf (2,27kg) of 10 pond (6,6kg) wanneer u begint.

Houd er rekening mee dat bepaalde producten seizoensgebonden zijn en andere trending. Natuurlijk is het goed om dit soort producten te verkopen, maar als je begint houd daar dan rekening mee. Ik raad aan te beginnen met het product dat kan worden evergreen en een die kan geven u een duurzame bron van inkomsten. Als je eenmaal de grondbeginselen hebt geleerd, kun je verder gaan met producten die erg in opkomst zijn.

Dat betekent natuurlijk niet dat je zomaar elk product kunt verkopen. U moet ervoor zorgen dat er een markt voor is. (Ja, u kunt vraag creëren met goede marketing, maar omdat ik deze vraag beantwoord, ga ik ervan uit dat u een beginner bent). Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om je publiek te onderzoeken. Dit zal u een ongelooflijk inzicht geven over hoe u uw product op de juiste manier op de markt kunt brengen.

Wie zal mijn product leveren?

Er zijn vele manieren om leveranciers voor uw product te vinden. Natuurlijk hangt het ook af van het soort bedrijfsmodel dat u volgt. (Meer daarover in de toekomst.) Misschien wel de meest populaire manier om dropship is gewoon om een site genaamd AliExpress te gebruiken. Omdat de meeste producten in China worden gemaakt en omdat Alibaba daar de grootste groothandelsmarktplaats is, is AliExpress een site waar leveranciers ervoor zorgen dat de producten die wij bij hen hebben gekocht, op de eindbestemming komen. Er zijn echter andere manieren om leveranciers voor uw producten te vinden. Sommige daarvan bevinden zich in de Verenigde Staten en andere over de hele wereld. Een eenvoudige Google-zoekopdracht is een goede manier om te beginnen als je andere methoden wilt volgen.

Welke verkoop-platform moet ik gebruiken?

Geloof het of niet u kunt dropship met behulp van marktplaatsen zoals Bol.com, Marktplaats of Amazon. U moet weten dat de voorwaarden van de dienst als je gaat om deze manier om dingen te doen kiezen. Het voordeel van het gebruik van een van deze sites te laten vallen schip van is dat het verkeer is niet zo veel van een probleem. Echter, je moet ofwel rang goed in hun trefwoord resultaten (er zijn vele methoden om dit te doen.) Of je moet betalen om te landen op de eerste pagina voor de resultaten van bepaalde zoekwoorden.

Een andere manier is om een platform te gebruiken waarmee je een mooi ogende winkel kunt maken. Shopify en WooCommerce (een plug-in voor een wordpress site die speciaal gemaakt is voor e-commerce.) zijn zulke platforms. Ze maken het relatief eenvoudig voor je om een mooi uitziende winkel te maken zonder dat je al te veel hoeft te weten van programmeren of coderen. Met de toevoeging van bepaalde apps, kan het plaatsen van producten (importeren van producten) zo eenvoudig zijn als het klikken op een knop.

Nog een voordeel van het gebruik van een van deze platforms is dat u thema’s kunt installeren. Thema’s zijn kant-en-klare ontwerpen waarmee u uw winkel gemakkelijk kunt omtoveren tot een site die past bij uw niche/producten. Met andere woorden, je hebt net een thema gedownload in je winkel kan er heel mooi uitzien (een blik op dat je kiest.).

De mogelijkheid voor u om een winkel die u ontwerpt is zeer belangrijk. De look en feel van je winkel gaat hand in hand met je merk. Het is iets dat makkelijk te doen is als je je eigen site hebt. Wanneer je eBay of Amazon gebruikt om te verkopen, is het erg moeilijk om je te onderscheiden. U zult eerder op prijs moeten concurreren.

Met een mooi ogende Shopify winkel kun je jezelf profileren en uiteindelijk een beter rendement behalen. Natuurlijk moet je wel een goede marketeer zijn en je uiteindelijk kunnen onderscheiden.

Iets waar je naar uit kunt kijken is dat als je in staat bent om een bepaald product succesvol te verkopen, je uiteindelijk kunt overstappen naar het retail model. Dit stelt u in staat om daadwerkelijk te houden inventaris en meer in marges te maken. Dit moet je uiteindelijke doel een daling van de scheepvaart. (Tenzij je gewoon met behulp van dit business model als een middel om een ander einde.)

Hoe krijg ik mensen naar mijn winkel?

Zoals ik al eerder zei, Amazon en eBay hebben hun eigen verkeer. Dus ik zal niet praten over dat veel.

Aan de andere kant kunt u betaalde en niet-betaalde (organische) methoden gebruiken om verkeer te genereren. Je kunt dingen doen zoals een YouTube kanaal maken en een buzz rond je product creëren, je kunt Twitter of Instagram influencers gebruiken om over je producten te praten, of je kunt mooie foto’s maken en Pinterest gebruiken. U kunt ook betalen en verkeer krijgen door diensten als Google en Facebook te gebruiken. Elke methode die u gebruikt moet grondig worden bestudeerd. Dit omvat ook het onderzoeken van wat uw concurrentie doet. Bestudeer het en doe het beter. Natuurlijk, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het is haalbaar.

BOTTOM LINE: Het starten van een dropshipping winkel kan gemakkelijk zijn. Het creëren van een succesvolle drop shipping winkel is dat niet. Stappen moeten worden genomen. Je moet een mooi ogende winkel van hoge kwaliteit die opvalt te creëren. Je moet ook een product goed op de markt en je moet je niche kennen. Of u nu betalen voor dat verkeer of als je veel tijd doorbrengen in het genereren van het verkeer organisch, het duurt allemaal werk. Er is geen magische formule. Het is echter wel een heel goede manier om veilig een solide business te starten.

Maak de website. Ga live als een test site. Doe selecties. Test uw online sterke punten en uw offline diensten. Lanceer na een aangewezen periode voor iedereen.

Laat een reactie achter