social media, social, marketing

Hoe creëren mensen consistent content op sociale media?

Consistente kwaliteit-content op sociale media?


Het creëren van consistente, kwalitatieve content voor sociale media is geen gemakkelijke taak. Tenzij je natuurlijk de tools hebt om je daarbij te helpen. Want in je eentje elk stukje content creëren, is volgens mij niet mogelijk. Maar dat zal ook afhangen van het aantal sociale profielen dat u actief wenst te houden.

Kwalitatieve en nuttige inhoud is de enige manier om nieuwsgierigheid te creëren door de presentatie. Zorg daarom voor een actief publiek, want een nieuwsgierig publiek zal een actief publiek zijn. Persoonlijk heb ik 37 Facebook Pagina’s, 9 Facebook Groepen, en 5 Twitter Profielen.

Met Facebook en Twitter alleen al zijn dat 51 sociale profielen. Persoonlijk is het niet eens mogelijk om elke post te maken, zelfs niet als je er elke dag de hele dag mee bezig zou zijn. Want consistent posten betekent zo’n 5 – 10 posts per profiel per dag!

Een bijkomend voordeel is de mogelijkheid om auteursprofielen te controleren terwijl je berichten inplant. Elk profiel op elke voorgestelde post heeft een uitklapscherm wanneer je over het profiel scrollt. Het onthult informatie over de views van de inhoud, waar ze vandaan komen, enz.

Met deze geweldige tool van wikipedia kun je maanden van tevoren kwalitatief hoogwaardige berichten van topauteurs inplannen.

Consistente inhoud van hoge kwaliteit met Facebook en Twitter.
Voor zover ik weet, is het plannen van posts de enige manier om consistente posts van hoge kwaliteit te maken voor sociale netwerken. En zoals eerder gezegd, je moet de juiste tools gebruiken. Met Facebook en Twitter is het niet anders. Net zoals je doet met Wikipedia, zal je posts op voorhand moeten inplannen.

Met Facebook Pagina’s en Groepen heb je de optie om berichten in te plannen terwijl je ze aan het maken bent. Maar dit kost veel tijd, vooral als je meerdere profielen hebt. Daarom heb je een specifieke post scheduling tool nodig om deze taak voor je uit te voeren. Ik gebruik een hulpmiddel voor het plannen van berichten om onbeperkt berichten te plaatsen op een onbeperkt aantal sociale profielen.

Maar wat ik het leukst vind aan deze specifieke post scheduling tool, is het feit dat het je ook hoogwaardige inhoud biedt om in te plannen. Net als Wikipedia, maar deze keer is de inhoud afkomstig van sites als Bing en YouTube.

Consistente inhoud van hoge kwaliteit met YouTube.
Met YouTube heb je ook de optie om een video in te plannen voor upload. Maar dat is de enige optie die ik ken voor YouTube. Voor zover ik weet, is er geen alternatieve post scheduling tool voor YouTube. Maar als je de meeste van je andere sociale profielen op voorhand hebt ingepland, heb je misschien wat meer tijd om aan YouTube te besteden, niet?

Als je dit goed doet, zal je stromen bezoekers krijgen van Facebook, Twitter, en YouTube. Deze sites hebben trouwens een gecombineerd bezoekersaantal van meer dan 60 MILJARD bezoekers per maand!

Consistente inhoud en betrokkenheid bij sociale media posts.
En dat is de basis van de “truc” achter het consequent posten van kwalitatief hoogwaardige content op social media. Betrokkenheid zal echter grotendeels afhangen van de presentatie, meestal een afbeelding en/of video.

Focus op voorgestelde inhoud met een vorm van grafische weergave. Het soort presentatie dat nieuwsgierigheid opwekt, gebaseerd op het onderwerp in kwestie. Post-planning draait allemaal om timing en presentatie.

En het vermogen om nieuwsgierigheid te creëren. Want een nieuwsgierig publiek is een actief publiek, en ook de beste manier om herkenning op te bouwen. Alleen een actief publiek zal resulteren in views, shares, likes, upvotes, reacties en commentaar.