Wat zijn de beste manieren om goede bedrijf ideeën te genereren?

Iedereen heeft een bedrijfsidee. En iedereen denkt dat dat van hen speciaal is.

Iedereen heeft het op één na beste idee ooit bedacht – als ze maar het geld, de tijd, of de…

De katalysator om van een bedrijfsidee een bedrijf te maken is het juiste idee te selecteren en vervolgens actie te ondernemen om het om te zetten in een geldkans.

In deze post laat ik je een eenvoudige stap zien die je kunt nemen om te bepalen of je bedrijfsidee benen heeft – het zal je helpen de vraag te beantwoorden: “Is dit idee mijn tijd, geld en energie waard?”

Aan het eind van dit artikel weet je hoe je kunt zeggen welk idee de moeite waard is, en welke acties je moet ondernemen om je omzetdoelstellingen te halen.

Volg de onderstaande aanwijzingen, en aan het eind van dit artikel heb je concrete vervolgstappen om je idee werkelijkheid te laten worden.

Cijfers liegen nooit: zal je idee geld opleveren?

Dit gebeurde tussen de sluitingsuren: dat glorieuze moment waarop bedrijven tijdelijk open zijn voor bezoekers.

Mijn vriend en ik zaten in een koffiehuis, nippend aan een koud biertje en pratend over zijn bedrijfsidee. Hij wilde een print-on-demand bedrijf beginnen en had een product in gedachten: een tijdschrift voor freelance ontwerpers.

Niets bijzonders, en de inkomsten zouden niet levensveranderend zijn, maar het zou een aardige bijverdienste kunnen opleveren. En het beste was dat het volledig geautomatiseerd kon worden en jarenlang een kleine passieve inkomstenstroom zou opleveren.

Omdat ik een bestseller had gelanceerd op Amazon KDP (hun publicatieplatform), wilde hij mijn advies in ruil voor een percentage van de opbrengst.

Ik haalde mijn laptop tevoorschijn en opende een tabel die ik nog van een vorig project had.

Ik noem het de miljonairstabel omdat het je helpt om gelddoelen om te zetten in tastbare acties, zodat je precies kunt zien wat het potentieel is, en wat je moet doen om daar te komen.

Het zet ideeën om in getallen, en getallen in acties.

Het werkt als volgt.

Voordat u zich te veel vastlegt op uw idee, is het belangrijk om te begrijpen of het uw tijd en geld waard is. Het doorlopen van de miljonairs wiskunde oefening is een manier om:

Snel te zien of een idee je tijd waard is door te bepalen hoeveel inkomsten het kan opleveren

U te helpen bij het brainstormen over nieuwe ideeën en mogelijkheden om meer van uw product of dienst te verkopen.

Stap 1 – Stel uw gelddoel vast

Dit is niet ingewikkelder dan het klinkt.

Hoeveel geld moet je idee opbrengen om het de moeite waard te maken?

Is je doel met dit idee een investering te financieren die je al een tijdje wilt doen, of is er iets specifieks dat je met dit inkomen wilt kopen?

Hoeveel geld wil of heb je van dit idee nodig in de komende 6 of 12 maanden?

Schrijf dit getal op.

Trouwens, het hoeft niet levensveranderend te zijn. Het hoeft je niet meteen miljonair te maken. Dit kan slechts een kleine inkomensstroom zijn van vele.

Hier is een voorbeeld.

In november lanceerde ik een online cursus op een populair platform. Ik kreeg de eerste verkoop, schoot het, en bracht het uit (in die volgorde) binnen een paar dagen: het heeft consequent een paar honderd dollar per maand gegenereerd sindsdien, waardoor het volledig de geïnvesteerde tijd waard was.

Hoe wist ik dat? Je raadt het al, met behulp van de formule in dit artikel.

Ideeën omzetten in cijfers heeft me ook behoed voor kansen die te veel tijd of geld zouden hebben gekost, of die geen langetermijnpotentieel zouden hebben.

Wanneer je in de verleiding komt om de laatste online trend te volgen, houdt het je voeten op de grond.

De miljonairs rekentabel werkt, ongeacht of je idee je in een miljonair moet veranderen of niet.

Wat je volgende doel ook is: €100, €10k, of €1 miljoen – het opschrijven ervan is stap nummer één.

Klaar? Op naar de volgende stap.

Stap 2 – Maak een tabel

Maak je geen zorgen. Je hoeft hier geen spreadsheet-wizard voor te zijn.

Weet je nog? Hou het simpel.

Het gaat er niet om dat u uw zakenpartners (of uw kat) versteld doet staan van uw Excel-vaardigheden. Het punt is om u te helpen actie te ondernemen.

U wilt uw omzetdoelstelling omzetten in verkoopvolume.

Hoeveel klanten heeft u nodig om uw omzetdoelstelling te halen?

Als u wilt, kunt u dit automatiseren met vergelijkingen, zodat alles wordt bijgewerkt wanneer u een van de inputs wijzigt.

De tabel is er alleen om je idee tastbaar te maken. Alleen maar om je te helpen zien hoeveel geld je van je idee kunt maken. Dat is alles. Dus maak het niet te ingewikkeld.

Stap 3 – Zet je geld om in acties

Dit is het beginpunt. De tabel moet zo worden opgesteld dat je vanaf je doel achteruit kunt werken om te zien hoeveel verkopen je nodig hebt.

Hier is een voorbeeld.

Laten we zeggen dat uw doel is € 10k in het komende jaar, en uw niche is de verkoop van copywriting.

De tabel zal u tonen dat een manier om dit te bereiken zal zijn 100 verkoop van € 100 stukken van het schrijven. Dat is ongeveer 8 klanten per maand, met een paar 9-klant maanden om op een even 100 voor het jaar te komen.

Omzet in actie: copywriting & diensten editie 

Kun je 8 of 9 €100-klanten per maand krijgen? Wat is daar voor nodig?

Dat is de magie van miljonairs wiskunde. Het zet je aan het denken over dit soort vragen. Het zet je aan de zaak te analyseren, en je idee om te zetten in verkoopbare aanbiedingen en uitvoerbare volgende stappen.

Het zet je ook aan het denken over alternatieven. Misschien is het vinden van 8 €100-klanten te ontmoedigend, en zou je in plaats daarvan je diensten liever in exclusievere opties verpakken. Misschien gaat u liever op zoek naar 1 €1k-klant per maand.

Omzetten in actie: supplementen & producten editie. 

Of stel dat u een voedings- en proteïnerijk gezondheidssupplement hebt ontwikkeld, en dat u een samenwerking aangaat met een keten van sportscholen om uw product aan hun incheckbalie te verkopen. Elk pakket van 20 supplementen kost je €15, en je wilt ze verkopen voor €45. Met een winst van €30 per pakje, moet u 334 pakjes verkopen om €10.000 per jaar te verdienen. Dat is minder dan één pakje per dag!

Zie je hoe de miljonairstabel je hersenen kan laten werken?

U hoeft geen €10k te verdienen, u hoeft maar één pakje supplementen per dag te verkopen.

Het punt is dit – een eenvoudige tabel als deze kan u helpen uw idee te analyseren en te bepalen wat u moet doen om het werkelijkheid te laten worden.

Je bent een stap dichter bij je eigen bedrijf.

Stap 4 – Kies je aanbod, test het, en ga

Je bent er klaar voor. De miljonair-wiskunde tabel heeft je geholpen je opties te zien. Tijd om aan de slag te gaan en te gaan testen.

Kies de combinatie die volgens jou de meeste kans van slagen heeft.

In ons voorbeeld – is het 8 x €100-klanten per maand of 1 x €1k-klant? Wilt u de prijs van uw supplementen op € 45 of € 35?

Kies uw aanbod, en test het dan met uw klanten. Kijk hoeveel verkopen u kunt maken op het prijspunt dat u hebt gekozen. Zijn klanten bereid te kopen?

Trouwens, als je wat extra begeleiding wilt bij het testen van je idee, bekijk dan mijn post over het valideren van elk idee met behulp van de Stand-Up Techniek.

Je idee omzetten in cijfers is een geweldige manier om het tastbaar te maken, en precies te begrijpen wat je nu moet doen – en je op de hoogte te houden van je volgende stap.

Laat geen ruimte voor excuses.

Dus dat was het.

Nu weet je hoe je een eenvoudige tabel kunt gebruiken – ‘Millionaire Math’ is gewoon een pakkende naam – om te bepalen of je idee de moeite waard is om na te streven.

Waar komen de startup-ideeën vandaan?

Ideeën voor zaken komen overal vandaan, als je niet op de hoogte bent van de wereld om je heen, zul je geweldige ideeën voor zaken missen die voorbij vliegen.

Ik krijg ideeën door het lezen van zakelijke publicaties zoals Inc. magazine, of Fortune magazine, door TV te kijken, door een gesprek met mijn zakelijke collega’s. Ik haal ook ideeën uit eenvoudige dingen zoals studieboeken, onderzoeksbladen, vaktijdschriften. Het internet is ook een geweldige bron van zakelijke ideeën. Het lezen van zakelijke publicaties die je creatief denken stimuleren.


Er bestaat niet zoiets als het “beste idee” om een bedrijf te beginnen.

De fundamentele vraag is of je echt een bedrijf wilt beginnen.

Het is meer een soort gevoel. Want als je erachter komt wat je echt leuk vindt om te doen, kun je die shit altijd te gelde maken.

Ideeën variëren naargelang je smaak. Wat voor jou een aantrekkelijk idee kan zijn, kan voor iemand anders een saai idee zijn.

Er kan een geweldig idee zijn dat je plotseling uit de lucht tovert en het kan zeker een groot potentieel hebben om een groot ‘Startup’ idee te worden en je kunt zelfs alle benodigde financiering en hulp krijgen om het op te starten MAAR als je geen gevoel voor het idee hebt, als het doel achter het idee je niet opjaagt en je innerlijk niet aanwakkert, zal het heel moeilijk zijn om het vol te houden in de slechte tijden. Dat is wanneer echte zakenmannen en ondernemers worden geboren.

De ideeën die tegenslagen kunnen weerstaan en overleven vormen de bedrijven die de menselijke beschaving vooruit stuwen.

Als je van je idee houdt, dat je het hoe dan ook niet opgeeft, hoe moeilijk het ook is, door welke hel je ook gaat, dan is elk idee dat je hebt bedacht het BESTE IDEE dat je ooit kunt hebben.

Hoe vind ik op de juiste manier bedrijfsideeën?

Ik heb al 7 jaar bedrijven, maar daarvoor heb ik ongeveer 2 jaar verkeerd gespendeerd aan het bedenken welk bedrijf ik zou moeten starten. Ik heb altijd begrepen dat ik een eigen bedrijf wilde hebben – het idee om mijn eigen baas te zijn en ook geen limiet op mijn inkomen te hebben overtuigde me ervan dat het een uitstekende onderneming is.

Het oprichten van de onderneming is misschien wel de moeilijkste activiteit die ik heb moeten doorstaan. Ik was niet van plan een bedrijf op te zetten dat binnen een maand of zo failliet zou kunnen gaan. Dus heb ik hard onderzoek gedaan – wat, achteraf gezien, een onnauwkeurig is om te doen. In het online tijdperk, is er iets genaamd relevante “informatie overbelasting”. Ik wist niet naar welk bedrijf ik verlangde, alleen dat ik een bedrijf wilde hebben.

Er is een heleboel websites online die het antwoord op de vraag, “Welk business model is rendabel?” Ik ben door feedbacks gegaan zoals affiliate marketing, dropshipping, Amazon FBA, over het internet cursussen, het schrijven van een blog, freelancen, Instagram influencer, enz. Het normale mysterie van optie. Er zijn te veel opties die mijn keuzes niet makkelijker maakte voor vele jaren.

Dus, mijn suggesties voor het selecteren van een bedrijf dat je moet beginnen is basic:
beperk je keuzes tot een handvol.

Dat lijkt eenvoudiger gezegd dan gedaan, en toch is er een techniek die ik heb gecreëerd. Om mij te helpen kiezen, heb ik mijn selecties beperkt op basis van de volgende criteria:

  1. Past bij mijn persoonlijkheid (echt belangrijk).
  2. Past bij mijn stijl van leven.
  3. Succes (niet zo belangrijk). Past bij mijn persoonlijkheid.

Het absoluut meest noodzakelijke aspect is waarschijnlijk het kiezen voor een zakelijke onderneming die specifiek bij u past. Je kunt gemakkelijk tonnen geld verdienen met praktisch elk soort bedrijfsmodel, maar alleen als het bij je past. Als voorbeeld, Youtubers en ook Instagram influencers maken veel geld, maar je zou niet goed doen binnen deze route als je een prive-persoon. Ik ben niet te vermelden dat er eigenlijk zaken zonder poging en ook reparatie. Elk van hen gaan nemen een aanzienlijk deel van uw levensstijl, evenals het is een kwestie van kiezen welke is de moeite waard uw moment.

Een succesvolle vriend van mij gaf me de aanbevelingen die mij geleid tot waar ik ben op dit moment. Hij bood me een korte test die mijn persoonlijkheid, doelstellingen in het leven onthulde en gaf me een directory van zakelijke ondernemingen die gaan om te passen mij, in het bijzonder. Het is slechts een quiz van 2 minuten die je een inzicht geeft in welke bedrijfsorganisatie je zou moeten beginnen. Zo kun je je selecties beperken op basis van wat bij je stijl past.

Past bij mijn manier van leven

Ik geloof er sterk in dat je leven zich zeker niet moet richten op je zakelijke onderneming. In plaats daarvan moet je bedrijf feilloos samengaan met je leven.

Dit is een essentieel aspect voor mij. Ik wil graag een bedrijf hebben waar ik genoeg vrije tijd heb om te genieten met mijn vrienden en familieleden, en zelfs voor mezelf. Ongetwijfeld heb ik in de eerste jaren van mijn onderneming alles gedaan wat ik kon. En toch, sinds ik besloot tot een zakelijke organisatievorm waar ik van hou, werd het veel gemakkelijker om te zorgen voor de tijdregelingen.

Voor sommige mensen is de gelegenheid zeker geen belangrijk element. Zij zouden veel meer kunnen geven om het potentieel om te toeren ondanks het hebben van een bedrijf. Een voorbeeld van een zakelijke onderneming die niet past bij dit soort mensen is een fysieke zakelijke onderneming. Reizigers zullen veel meer baat hebben bij een on the web onderneming die ze kunnen regelen, waar ze ook zijn, zolang er maar een internetverbinding is.

Winstgevendheid

Een ton van de mensen denken aan winstgevendheid bij het opzetten van een zakelijke onderneming. Dat is de 1e misstap. Zoals ik hierboven al zei, is zowat elk bedrijfsorganisatiemodel winstgevend. Niettemin, als je begint met een bedrijf dat u niet bevalt, is er een grotere kans dat je zeker zult vinden jezelf op te geven in de eerste maand of zo.

Verdienen is belangrijk, maar zeker niet zo hoog als het kiezen van een bedrijf dat bij u past. Zeker, nooit selecteren uitsluitend voor het verdienen. Websites over de hele cyberspace zal zeker geven u een checklist van succesvolle zakelijke organisatie ontwerpen. Dat gezegd hebbende, hebben ze niet om erop te wijzen dat zakelijke vorm niet dicteren verdienen echter, de eigenaren ‘dagelijkse keuzes en hun doorzettingsvermogen om te rijden door met hun bedrijf onderneming.

Laat je niet hersenspoelen door succesverhalen die je op het internet ziet. Creëer je eigen succesverhaal en ontwerp je levensstijl zeker nooit op basis van andere mensen.

Wat is de volgende stap?

Na het terugbrengen van je opties tot een paar (onthoud, de 2-minuten quiz zal je zeker een heel eind op weg helpen), is je volgende stap simpelweg het opzetten van een bedrijf.

Concentreer je op dat soort bedrijfsmodel en vergelijk datgene waar je voor gekozen hebt niet met iets anders. Geloof me, als je hebt gekozen voor een bedrijfsvorm die je wenst op basis van je eigen stijl en ook manier van leven, zullen de andere beslissingen veel eenvoudiger zijn.

Als je nu een idee hebt waar je in gelooft, ga er dan mee aan de slag en start je bedrijf.

Je weet ook wat de volgende stappen zijn die je kunt nemen om dat idee werkelijkheid te laten worden.

Als je dit bericht waardevol vond, laat dan hieronder een reactie achter en deel het met een vriend.