Inhoudsopgave
Vind de juiste website bouwer voor uw behoeften, door het volgen van onze deskundige gids
Er was eens een tijd dat het hebben van een website betekende ofwel maanden besteden aan het leren van code om het zelf te bouwen. Of duizenden uitgeven aan het betalen van een ontwikkelaar of website bureau om het te maken. Die opties zijn er natuurlijk nog steeds, maar er is nu een derde optie die een stuk sneller, gemakkelijker en goedkoper is.
Er tientallen platforms waarmee je gemakkelijk een website kunt bouwen zonder enige kennis van coderen. En die zo vaak als je wilt kunt bijwerken met nieuwe inhoud. De meeste bieden ook hosting voor uw website. Waardoor deze online kan blijven en 24/7 aan mensen over de hele wereld kan worden geleverd.
Maar hoe kies je de beste website bouwer voor jouw behoeften?
In dit artikel bekijken we de belangrijkste factoren waarmee u rekening moet houden. Om u te helpen de juiste beslissing te nemen.
Op zoek naar een website bouwer?
- De beste website bouwer voor bedrijven
- De beste website bouwer voor tandartsen
- De beste website bouwer voor fotografen
Heb je eigenlijk wel een website nodig?
Het eerste waar je over na moet denken is of je überhaupt wel een website nodig hebt. Bijvoorbeeld, misschien ben je een kunstenaar die wil zijn portfolio online te delen. Nou, er zijn een aantal populaire diensten die je dat laten doen op hun eigen platform, waaronder DeviantArt en ArtStation.
Deze platforms zijn allemaal vrij beperkt in termen van wat je ermee kunt doen, natuurlijk. Het er zoveel professioneler uit om iemand je website -adres te geven dan te zeggen ‘zoek me op op Instagram’. Maar het is goed om je ervan bewust te zijn dat er alternatieven zijn. Vooral omdat dit je zal helpen je gedachten te richten op…
Wat je wilt dat je website doet?
Voordat je een website bouwer kiest, denk na over wat je wilt dat je website inhoudt. Komt er een blog, of een ‘laatste nieuws’ pagina? (Wees bereid bent om dit regelmatig bij te werken, anders zal het er beschamend uit gaan zien). Wat dacht u van een fotogalerij? Een online webshop? Een reserveringssysteem?
Hoe wilt u dat bezoekers van uw website met u in contact komen? Ben je tevreden met alleen het publiceren van je e-mail, of wil je ook een contactformulier? Wilt u een feed die automatisch uw social media posts binnenhaalt? Wilt u uw YouTube-video’s insluiten, of video’s rechtstreeks naar de website uploaden? Wilt u dat bezoekers opmerkingen kunnen achterlaten, of beoordelingen van klanten?
Het is belangrijk om over al deze zaken na te denken voordat je je vastlegt op een bepaald websiteplatform. Want je wilt niet halverwege ontdekken dat ze een bepaalde functie niet aanbieden. Of dat ze dat wel doen, maar dat ze meer vragen dan u bereid bent te betalen.
Uw budget
De vraag hoeveel geld u bereid en in staat bent uit te geven is van cruciaal belang. Website bouwers werken op abonnementsbasis en als u de betalingen na verloop van tijd niet bijhoudt. Wordt uw site gewoon verwijderd.
Dat lijkt misschien niet iets waar u zich in eerste instantie zorgen over hoeft te maken.
Helaas is dit het punt waar u uw huiswerk moet doen. Want deze inleidende aanbiedingen zullen meestal in prijs omhoog springen aan het begin van de tweede termijn. Plus ze zullen vaak vrij beperkt zijn in termen van opslag (d.w.z. hoeveel pagina’s uw website kan omvatten. En hoeveel afbeeldingen u kunt opnemen) en bandbreedte (hoeveel mensen kunnen bezoeken op een gegeven moment).
Je zult ook meer moeten betalen voor zaken als een domeinnaam. En de advertenties van de website bouwer worden verwijderd van je homepage. De kosten lopen op net als bij het boeken van een goedkoop vliegticket waarbij maaltijden, bagage en transfers niet zijn inbegrepen.
Uw niveau van vaardigheden en ervaring
U hoeft geen kennis van coderen te hebben om website bouwers te gebruiken. Maar dat betekent niet dat het een fluitje van een cent is. Als u niet gewend bent om software te ontwerpen. Kan het zijn dat u sommige website interfaces moeilijk te begrijpen vindt en dat u er wat tijd in moet steken om te leren hoe u ze moet gebruiken.
Dus hoe kom je erachter of je met een bepaalde website bouwer uit de voeten kunt. En niet vast komt te zitten en gefrustreerd raakt? Het goede nieuws is dat vrijwel elke bekende website bouwer een gratis proefversie aanbiedt, meestal voor tenminste twee weken.
Bij sommige website bouwers kunt u gewoon wat rondklikken en de aanwijzingen op het scherm volgen. Bij andere bouwers geeft u er misschien de voorkeur aan de meegeleverde handleidingen te volgen. U zult snel een idee krijgen of het bouwen van uw site relatief eenvoudig zal zijn, of een hele klus. Veel website bouwers bieden sjablonen die u kunt gebruiken zoals ze zijn of die u kunt aanpassen aan uw behoeften. Sommige website bouwers bieden drag-and-drop bouwgereedschappen aan. Zodat u uw site kunt bouwen door simpelweg de onderdelen te selecteren die u nodig heeft en ze te plaatsen waar u ze wilt hebben.
Zal mijn website goed scoren in Google?
Een mooie website hebben heeft geen zin als Google deze niet gemakkelijk kan doorzoeken en toevoegen aan hun lijsten. Dus zaken als URL-structuur, alt-tekst van afbeeldingen, datastructuur, website snelheid en mobiele bruikbaarheid moeten op de juiste manier worden opgezet.
Als je niet weet wat dit allemaal betekent, maak je dan geen zorgen. Een fatsoenlijke website bouwer zal en moet een duidelijk en eenvoudig proces bieden om je site te optimaliseren voor zoekacties. Als dat niet zo is, ga dan snel verder.
Grote website bouwers om u te helpen de beste website voor u of uw bedrijf te kiezen .
Jaren geleden zou het je vergeven zijn als je website bouwers afdeed als template diensten.
Maar tegenwoordig zijn website bouwers precies wat hun naam impliceert:
Hulpmiddelen die de bouw van website van begin tot eind stroomlijnen.
website bouwers zijn steeds populairder geworden omdat ze het maken van website veel toegankelijker en intuïtiever maken.
Veel website bouwers omvatten aangepaste ontwerp-tools, hostingdiensten, website beveiliging en analytische functies binnen hetzelfde platform. Bedrijven van alle groottes en budgetten hebben website bouwers in hun workflow geïntegreerd. Zodat ze snel website pagina’s kunnen bouwen en lanceren zonder veel behoefte aan geschreven code.
Website bouwers nemen veel van de stress en kosten weg uit het website design proces. Maar nieuwkomers kunnen ze nog steeds ontmoedigend vinden in het gebruik.
Er zijn zo veel opties om uit te kiezen, met verschillende bouwers die er zijn. En de enorme hoeveelheid thema’s, sjablonen en add-ons die door elk worden aangeboden.
Om het makkelijk te maken hebben we deze ultieme gids samengesteld voor het kiezen van de
beste website-bouwer.
Inclusief waar je op moet letten bij het kiezen van de jouw webbouwer.
Wat is een website bouwer?
Website bouwers zijn content management systemen (CMS’en). Waarin gebruikers een functionele website kunnen maken met behulp van visuele, menu-gebaseerde tools in plaats van het schrijven van code.
Dus hoe werken website bouwers?
In het kort, ze stellen gebruikers in staat om live te bewerken van hoe de pagina eruit zal zien.
In plaats van gissen hoe het eruit zal zien van regels code. De meeste website bouwers laten je bijvoorbeeld elementen zoals knoppen slepen waar je wilt, een veel eenvoudiger systeem dan hun locatie in de code te specificeren.
De meeste website bouwers genereren automatisch de frontend en backend code op basis van de pagina’s die gebruikers maken. Hierdoor zijn ze een veel zichtbaarder en intuïtievere manier om websites te bouwen dan de traditionele methode.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze nuttiger zijn voor beginnende website designers en ervaren ontwikkelaars die delen van het proces willen versnellen.
Voordat u begint, moet u ervoor zorgen dat u op de hoogte bent van alles wat er komt kijken bij het maken van een website
Sjablonen zijn een ander gemeenschappelijk kenmerk van de goedkoopste website bouwers.
Ze stellen gebruikers in staat om te kiezen uit een bibliotheek van vooraf gemaakte website lay-outs en thema’s (of kleur en lettertype schema’s), waardoor gebruikers een basis hebben om op te bouwen. Hogere niveaus van maatwerk vereisen echter meestal enige kennis van codering of het inhuren van een ontwikkelaar.
Wanneer de website klaar is om gepubliceerd te worden. Zorgt het platform meestal ook voor de hosting en het verkrijgen van een domeinnaam (met een terugkerend prijsabonnement).
Website aanbieders zoals Squarespace omvatten een grote verscheidenheid aan aanpasbare sjablonen.
Over het algemeen beperken website bouwers de hoeveelheid software. En Plug-insdie nodig zijn om een website te maken, wat resulteert in een aanzienlijk lagere totale kostprijs. Er zijn echter grenzen aan wat ze kunnen bereiken. Dus het is de moeite waard om uw opties zorgvuldig af te wegen met traditioneel website design versus een website bouwer.
Hybride oplossingen zijn gebruikelijk, zoals het gebruik van een aangepaste aanpak voor de belangrijkste site. En het gebruik van een website bouwer zoals WordPress of Square om specifieke gebieden van de site, zoals een blog.
Hoe vindt u de juiste website bouwer?
Het vinden van de juiste website bouwer kan wat tijd en online onderzoek vergen.
Niet alle website bouwers zijn gelijk. Er zijn honderden opties om uit te kiezen en het maken van de beste keuze vergt een beetje planning en onderzoek. Aan het eind van de dag, komt uw beslissing neer op welke website bouwer u in staat stelt om precies te bereiken wat u nodig heeft, met de best mogelijke kwaliteit, voor de beste prijs.
Voordat u een beslissing neemt, raden wij u aan vooraf te beoordelen wat uw website nodig zal hebben en uw opties volledig te onderzoeken.
We zullen beide hieronder met u doornemen.
Beoordeel wat uw website nodig heeft
De meeste website bouwers zijn gespecialiseerd in verschillende soorten website -inhoud. Om uw keuze te maken, begint u met het catalogiseren van alles wat u nodig heeft. Dit geeft u niet alleen een checklist om te vergelijken met de functies van elke website bouwer, maar bespaart u ook veel tijd in het bouwproces door het verzamelen van deze activa op voorhand. In het bijzonder, overweeg…
- – Aantal pagina’s. Dit kan u helpen de mate van complexiteit te begrijpen waar u mee bezig bent. Bedenk welke taak elke pagina moet vervullen, zoals het overbrengen van informatie, het overbrengen van berichten tussen gebruikers, enz.
- – Mediabestanddelen. Hoeveel afbeeldingen heeft u nodig en waar? Hoeveel tekstgedeelten of invulformulieren? Als je video, animaties of andere multimedia nodig hebt, moet je er ook zeker van zijn dat de website bouwer dit kan ondersteunen.
- – Functionaliteit van de website. Wat moet de website kunnen? Sommige website bouwers zijn speciaal gemaakt voor e-commerce, sommige zijn beter voor informatieve websites , andere voor blogs en forums.
Shopify is een website bouwer die gespecialiseerd is in e-commerce.
– Add-ons en plugins. Sommige website functies zijn beschikbaar binnen de website bouwer, maar veel vereisen de aankoop van derden integraties genaamd plugins. Het aantal plugins dat u nodig heeft hangt af van de functies die u wilt, maar het is het beste om ze van te voren te plannen voor een nauwkeuriger budget. Er zijn vele, vele plugins, maar u kunt uw behoeften overwegen door middel van de volgende gemeenschappelijke categorieën:
◦ gebruikersfuncties (live chat, support ticketing, abonnementsbeheer, etc.)
◦ marketing tools (SEO monitoring, Google analytics, promotie tools, etc.)
◦ infrastructuur van de site (optimalisering van de snelheid, beveiliging, back-ups van bestanden, enz.)
◦ site bouwen (tools die maatwerk en ontwerp vereenvoudigen).
Budget
Hoeveel bent u precies bereid uit te geven? De meeste website bouwers hebben een abonnement, maar zelfs degenen die beweren gratis te zijn kunnen snel duur worden als je de factor activa generatie, stock afbeeldingen / video, lettertype licenties, add-ons, een domein ruimte, site onderhoud, hosting en media-opslag meerekent. Vergeet niet om tijd in te calculeren: hoe lang het kan duren om de website bouwer software te leren kennen en de website te bouwen.
Hoe uw opties te onderzoeken
Winkelen voor website bouwers houdt in dat je je tijd neemt en de vele opties afweegt.
Met uw lijst van activa in de hand, is het tijd om te beslissen welke website bouwer om uw tijd en geld te besteden aan. Er is een overvloed aan populaire programma’s die er zijn, en de subtiele verschillen tussen hen kunnen moeilijk te identificeren zijn op het eerste gezicht. Hier zijn een paar richtlijnen om te overwegen bij het vinden en vergelijken van uw website bouwer opties.
1. Bekijk gerangschikte lijsten. Veel publicaties en content makers hebben de moeite genomen om verschillende website bouwers te testen, prijzen en functies te vergelijken voordat ze hun favorieten rangschikten. Je kunt hiernaar zoeken op blogs en YouTube.
2. Sluit die met beperkte functies uit. Gebruik productspecificaties om website bouwers te identificeren en te elimineren die niet kunnen bereiken wat u nodig hebt. Vergeet niet om nuttige back-end tools te onderzoeken, zoals analytics en of plugins worden ondersteund om ontbrekende functies te compenseren.
3. Beoordeel de kwaliteit van de beschikbare templates. Vergelijk het sjabloon en thema aanbod van elke website bouwer, controleer op ontwerp kwaliteit, aantal, variëteit en de mate van maatwerk die ze toestaan. Meer aanpassingsmogelijkheden betekent dat, met een beetje werk, uw website zich zal onderscheiden van de honderden anderen die hetzelfde sjabloon gebruiken.
4. Onderzoek websites die met elke bouwer zijn gemaakt. Hoewel de kwaliteit van de sjablonen belangrijk is, laat de kwaliteit van echte live websites gemaakt met de website bouwer je de echte mogelijkheden zien. Sommige templates kunnen er mooi uitzien, maar het testen van live websites die ze daadwerkelijk gebruiken kan gebrekkige gebruikerservaringen onthullen. Veel website bouwers belichten ster klanten, maar u kunt ook anderen vinden door te zoeken op “websites gemaakt met” + de specifieke bouwer die u onderzoekt.
5. Vergelijk elk product Hoewel u er rekening mee moet houden dat elke individuele beoordeling een weerspiegeling is van de ervaring van die specifieke klant (die kan worden beïnvloed door persoonlijkheid, verwachtingen en smaak).
Hoewel u er rekening mee moet houden dat elke individuele beoordeling een weerspiegeling is van de ervaring van die specifieke klant (die kan worden beïnvloed door persoonlijkheid, verwachtingen en smaak), kunnen gemeenschappelijke klachten en lofuitingen u een gemiddelde consensus geven.
6. Test uw topkeuzes uit. De meeste website bouwers bieden gratis tests aan, zodat u uw favorieten kunt uitproberen voordat u een verbintenis aangaat. Om tijd te besparen, zou u dit alleen met uw favorieten moeten doen. Let op het gebruiksgemak en de mogelijkheden die het product biedt naast de specificaties. Dit is ook de plaats waar u zult ontdekken hoe aanpasbaar de sjablonen werkelijk zijn.
7. Maak de uiteindelijke beslissing op basis van prijs en esthetische voorkeuren. Nu zou u alle informatie moeten hebben die u nodig hebt om uw definitieve beslissing te nemen. Het komt allemaal neer op wat u het beste resultaat zal geven (zowel in termen van ontwerp als functie) tegen de beste prijs.
Hoe gebruik je een website bouwer?
Het kiezen van een website bouwer is slechts de helft van de strijd. Nu komt het moeilijke gedeelte: het daadwerkelijk bouwen van de website . Hoewel elke website bouwer zijn eigen specifieke workflow heeft en zijn eigen instructies bevat, zijn hier een aantal algemene tips over hoe je het meeste uit elke website bouwer kunt halen.
Begin met schetsen
Hoewel website bouwers je een aantal sjablonen geven om uit te kiezen, moet je nog steeds de lay-out zelf plannen. Ga terug naar uw lijst met assets en schets uw ideeën over hoe de inhoud van uw website in elkaar zal passen.
Deze schetsen hoeven niet fancy of gedetailleerd te zijn – de meeste ontwerpers gebruiken eenvoudige kaders om inhoudsgebieden in wireframes aan te duiden. Hoewel het geen essentiële stap is, helpt het je wel om de reis van de gebruiker te visualiseren zonder een vooraf gemaakte lay-out die je kan beïnvloeden. Het kan ook van pas komen wanneer u moet bepalen welke sjablonen wel of niet zullen werken en het kan u richting geven voor het aanpassen van het sjabloon.
Kies de beste sjabloon voor uw website
Sjablonen zijn vaak het verkoopargument van een website bouwer, een onmiddellijke visuele voorstelling voor potentiële kopers van wat hun websitezal worden. Als gevolg daarvan worden ze vaak tentoongesteld op een manier om te verhogen hoe aantrekkelijk ze zijn. Maar als het gaat om het kiezen van de beste sjabloon voor uw website , vergeet dan niet dat een website in de eerste plaats functioneel moet zijn en in de tweede plaats esthetisch aantrekkelijk.
Een algemene vuistregel is dat een website het de gebruiker zo makkelijk mogelijk moet maken om te vinden wat hij nodig heeft en zijn taken te volbrengen. Als u bijvoorbeeld wilt dat klanten de kosten van hun winkelwagen bekijken en een aankoop doen, dan is een vereenvoudigd kassascherm veel beter dan een met flitsende afbeeldingen of te veel tekst.
U moet ook rekening houden met leespatronen en visuele hiërarchie bij het evalueren van sjabloonlay-outs. Hoewel de meeste sjablonen hier al rekening mee houden, kunt u er niet altijd op vertrouwen dat deze generieke opstellingen ook werken met uw specifieke website -inhoud. Bekijk welke elementen van uw website ‘s essentieel zijn voor gebruikers om te vinden of te lezen, en kies vervolgens een lay-out die hun plaatsing en schaal optimaliseert.
Het zou ook vanzelfsprekend moeten zijn, maar let op het type website waarvoor elk sjabloon is ontworpen (een blog sjabloon zal waarschijnlijk niet werken voor een traditionele website , bijvoorbeeld). Het kan gemakkelijk zijn om te vallen voor de visuele aantrekkingskracht van een sjabloon en zonder te beseffen dat het is gemaakt voor een andere functionaliteit.
Pas de sjabloon aan
Zodra u een sjabloon hebt gekozen die u bevalt, moet u alle plaatshouder-afbeeldingen en tekst vervangen door uw eigen tekst. Maar stop daar niet! Een goede website bouwer geeft je de optie om de template aan te passen – soms zelfs uitgebreid – en je moet verder gaan dan dat om deze tools volledig te benutten.
Een deel van de reden waarom u een sjabloon volledig wilt aanpassen is om een generiek uiterlijk te voorkomen, maar nog belangrijker is hoe maatwerk helpt bij het opbouwen van merkconsistentie op uw website . Uw merk is uniek, en elk element moet in overweging worden genomen om te bepalen hoe het uw merk het beste illustreert, van kleur en lettertype keuzes tot spatiëring en uitlijning.
Als u op zoek bent naar nog meer maatwerk, bieden veel website bouwers u de mogelijkheid om samen te werken met een website designer om uw site uniek te maken, hetzij door het aanpassen van een sjabloon voor u of door het ontwerpen van een specifiek voor uw behoeften.
Blader door website designer profielen
De gebruikelijke WYSIWYG (what you see is what you get) editors en drag-and-drop tools vereenvoudigen het bewerken van een template, maar het is altijd een goed idee om te overleggen met een professionele digitale ontwerper. Een website designer heeft meer kennis met betrekking tot design principes en wat website ‘s doet werken.
} Gezien al het geld dat u bespaart door geen website vanaf nul te maken
Kunt u net zo goed een deel daarvan besteden aan professionele ontwerp-expertise om het beste resultaat te krijgen.
Het is ook op dit punt dat u uw third-party plugins moet integreren. WordPress is een van de populairdere website bouwers die niet alleen plugins ondersteunt, maar ze ook gemakkelijk te installeren maakt.
Er is een speciaal plugin-menu, van waaruit gebruikers plugins kunnen zoeken, kopen, installeren, activeren, deactiveren en verwijderen. Als een dergelijk menu ontbreekt, moet u de instructies volgen die op de site van elke specifieke plugin worden gegeven over hoe u deze op ondersteunde bouwers kunt installeren.
Website publiceren
Zodra u klaar bent met het ontwerp, is het enige wat overblijft het publiceren van de site op uw domein en vanaf daar is het live. Een domein is simpelweg het digitale adres van een website waar gebruikers hem kunnen vinden.
Veel website bouwers bieden u de mogelijkheid om een domein te beveiligen via hun platform (anders kunt u gebruik maken van een dienst als GoDaddy). Hoewel het duurder kan zijn, is het beter om een domein op maat te kopen dat alleen uit uw merknaam bestaat (www.companyname.com, bijvoorbeeld) in plaats van een domein dat de naam van de website bouwer bevat. De laatste zijn moeilijker te onthouden voor gebruikers en slecht voor SEO, om nog maar te zwijgen van het feit dat ze aan de wereld aankondigen dat uw site is gebouwd op een sjabloon. Natuurlijk is het geen schande om een website bouwer te gebruiken als het kosteneffectief is en een goed resultaat oplevert, maar dat betekent niet dat je er reclame voor moet maken via je domeinnaam!
Als laatste stap, zorg ervoor dat u uw website test zodra deze live is
Dit omvat het testen van elke pagina en interactief element op meerdere browsers en op meerdere schermgroottes. Als er iets niet werkt of verkeerd wordt weergegeven, gebruik dan het CMS van de website bouwer om veranderingen aan te brengen als dat nodig is.
Een website bouwer is een goede start
Website bouwers worden tegenwoordig door veel bedrijven gebruikt om snel websites van hoge kwaliteit te maken zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Het kan zo eenvoudig zijn als het kiezen van een sjabloon, het invullen van de lege plekken en het publiceren op het internet. Maar zelfs als u een website bouwer gebruikt, wilt u gebruik maken van aanpassings tools om er zeker van te zijn dat de template zo goed werkt als het maar kan. En de beste manier om uw ontwerp op peil te krijgen is om in contact te komen met een geweldige ontwerper.
Wilt u de juiste oplossing voor uw website behoeften te vinden?
Wij kunnen u helpen uw opties hier af te wegen
Aan de slag:
– Bouw een bedrijf op
– website & digitaal ontwerp
– website ontwerp
– website
Verwante blogs
Mobielvriendelijk vs. responsive vs. mobiel geoptimaliseerd: wat is het verschil?
Ideeën voor interactief website design
Tips voor optimale naamsbekendheid
Sla mijn naam, e-mailadres en website op in deze browser voor de volgende keer dat ik tips geef.
Ik wil graag een modern ontwerp met een klassieke signatuur…
6 tips voor het kiezen van uw zakelijke webbouwer
- Bepaal uw budget. …
- Overweeg uw behoeften en prioriteiten. …
- Overweeg het aantal web pagina’s. …
- Kijk hoe gemakkelijk het te gebruiken is. …
- Kijk voor SEO functies. …
- Bekijk de bronnen en ondersteuning. …
- Hoe kiest u de beste website bouwer?